עשר עובדות על האימפריה הרומית העתיקה
top of page
  • לוטן דיקר

עשר עובדות על האימפריה הרומית העתיקה

אחת מן האימפריות שהשפיעו הכי הרבה על התרבות האנושית, הצליחה לשרוד כ-1000 שנים. למרות זאת אנו מכירים אותה בעיקר מסרטים, שלא תמיד מדייקים היסטורית. הנה עשר עובדות מעניינות על הרומאים:


נירון לא באמת ניגן על הכינור

כולנו מכירים את האגדה על נירון קיסר שמנגן על הכינור בזמן שעירו נשרפת. אולם, למרות שהיה קיסר נוראי לכל הדעות, למשל הפך את הסוס שלו לחבר פרלמנט, הכינור בתקופתו לא הומצא, הסיפור התגבש הרבה אחרי מותו.


דם של גלדיאטורים

באופן ביזארי לדם של גלדיאטורים היה הילה של חומר שמקנה כוחות על. רבים שתו את התמיסה הגועלית וחשבו שזה יעניק להם כישרונות חבויים.


מי ששרד אחרי גיל 15

כמחצית לא שרדו עד גיל 15 ועוד כשליש מהאנשים מתו בלידה. מי שהצליח להגיע לגיל 16, לרוב נפטר בין הגילאים 60-70 כמו מדינה מתפתחת בימינו.


רומא הייתה ממש צפופה

מומחים טוענים שהעיר העתיקה של אז צפופה יותר מניו יורק של היום פי שישה. ככה שזה ממש צפוף.


היו בנאים ממש טובים

למרות שהמבנים של הרומאים עברו שיפוצים ותחזוקה מסוימת, עדיין הם שרדו למעלה מאלפיים שנה. למשל האקוודוקט הגדול ברומא, כך שאפשר לומר שהם בין החברות שהצליחו לבנו את המבנים הכי עמידים בהיסטוריה.


השירותים היו פומביים

בניגוד לימינו, כל השירותים כללו מעין אסלות, שהיו חור עמוק באבן, שמשים עברו בין המבנים ושטפו את הישבנים. לא הייתה הפרדה בין המגדרים וגם לא נייר טואלט, אלא עץ שעליו הודבק ספוג שעבר בין הלקוחות.


הצבא הרומי היה החזק ביותר בכל העולם העתיק

רוב החוקרים המודרניים סבורים שעד להופעת כלי הנשק עם אבק השריפה בסביבות המאה ה-16, לרומאים הייתה את מכונת המלחמה החזקה מכולם.


אטילה ההוני משמיד הרומאים רימה אותם

אטילה זכור כאחד מאלו שצעדו ושדדו את הקופה של הקיסר הרומאי. הוא קיבל סכומי כסף גדולים כדי שימנע משריפת העיר, אולם, הוא לקח את הכסף ופעל בהונאה. הרומאים האמינו לו ובכך בעצם הביאו לסופם.


לרוב הרומאים לא התעללו בעבדים שלהם

הם העדיפו קנסות והפחתת מזון. לא היה תענוג להיות עבד רומאי, בייחוד במכרות המלח. אולם כנראה, החיים לא היו כה נוראיים לפחות בהשוואה לאלו של איכר בימי הביניים.


היו להם אלפי אלים

כעובדי אלילים היו להם אלפי אלים לסגוד להם. אל בית השימוש, אל המחסור, אל השווקים, אל השעונים ועוד ועוד. לכל אחד מהם הייתה תפילה מיוחדת ופולחן. רק לחזקים ביותר היו מקדש וכוהנים.




120 צפיות0 תגובות
bottom of page