התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מארחת לראשונה את חאדיג׳ה אל ווארזאזיה ולהקתה
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מארחת לראשונה את חאדיג׳ה אל ווארזאזיה ולהקתה

למופע משותף עם ללה תמר


מנצחת: סיון אלבו בן חור


5 – 15 ביוני ברחבי הארץ


התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מארחת לראשונה את חלוצת מוזיקת ה״הווארה״ חאדיג׳ה אל ווארזאזיה (Warzazia El Khadija) ולהקתה - בנאת אל הוואריית (Houariyat El Bnat) ממרקש ומפגישה אותן על הבמה עם האמנית והיוצרת הבינלאומית ללה תמר.

חאדיג׳ה אל ווארזאזיה נחשבת לאחת הנשים הראשונות שמופיעות כזמרות ״גנאווה״. חאדיג׳ה היא נגנית כלי הקשה ומנהיגת להקת מחול ושירה של נשים איתן היא מופיעה ברחבי העולם ומייצגת את מוזיקת ה״הווארה״ (Houara) - מוזיקה טקסית של נשים המאפיינת את דרום מערב מרוקו.

לחאדיג׳ה ולהקתה תצטרף בסיבוב המופעים של התזמורת המוזיקאית ללה תמר - מבצעת בסגנון השעבי (Chaabi).


אלעד לוי המנהל האמנותי של התזמורת: "בתקופת הקורונה – תוך כדי חיפוש חומרים ברשת – נחשפתי לראשונה לחדידג'ה - האשה הראשונה אי פעם ששרה בסגנון גנאווה – אחד מסגנונות הפולקלור של מרוקו שהיה שמור למבצעים גברים. נדמה לי שיהיה מאתגר ומעניין להפגיש את הסגנון המוזיקלי שלה - שירה ותיפוף מוזיקה ברברית של מרוקו – עם הליווי המוזיקלי והעיבודים של התזמורת האנדלוסית האותנטית ועם ללה תמר (תמר בלוך) - שבשנים האחרונות מתגוררת במרוקו ומחדשת מוזיקה מסורתית עתיקה. על המופע תנצח סיון אלבו בן חור – מתוך כוונה לצאת מהמסגרת של הסגנון המסורתי הגברי".


מנצחת: סיון אלבו בן חור.


מועדי מופעים:

5.6.23 יום ב', 20:30, המשכן לאמנויות הבמה באר שבע 6.6.23יום ג', 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד 7.6.23יום ד', 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד 11.6.23יום א', 20:30, היכל התיאטרון, קרית מוצקין 12.6.23יום ב', 20:30, המשכן למוסיקה ואמנויות רעננה 13.6.23 יום ג', 20:30, היכל התרבות מודיעין 14.6.23יום ד', 20:30, אולם ע”ש רקאנטי, מוזיאון תל אביב

15.6.23יום ה', 20:30, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים

להזמנת כרטיסים


קרדיט:


התמונה מימין: ללה תמר, צילום: רפאל לוי

התמונה האמצעית:Khadija El Warzazia -photo - Sidi Moussa

התמונה משמאל: התזמורת האנדלוסית הישראלית, צילום: מייק אדרי



bottom of page