ביקורת סרט: תוכנית הפיתוי הגדולה, בימוי: סלסו ר. גארסיה, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: תוכנית הפיתוי הגדולה, בימוי: סלסו ר. גארסיה, 2023

הסרט "תוכנית הפיתוי הגדולה" הוא סרט חביב ביותר וקומדיה מצחיקה מאוד. אפשר להבין משמו כי מדובר משהו שקשור בסקס, אך זה רחוק מאוד מכך.


הסרט מתאר עיירת דייגים קטנה בשם סנטה מריה במקסיקו. גרים בה רק 120 משפחות שבעיקר מתפרנסות מדיג. הכול הולך כשורה, עד שהעיר השכנה פותחת חברה מודרנית לאריזת דגים ובכך מתחילים קשיים רציניים בעיירה ועוני והם חיים מקיצבאות חודשיות שניתנות להם ולא מעבודה, שאיננה קיימת.


חלק מהאנשים מתחילים לעזוב את המקום מתוך ייאוש. אבל,חלק מהם , במיוחד חרמאן (גילרמו וילגאס), שנולד במקום ולא מעוניין לעזוב, מנסים לחשוב כיצד להציל את המקום. מסתבר, שחברת אריזת דגים מוכנה להקים בקום מפעל, אך הם חייבים רופא קבוע במקום.


הם כותבים המון מכתבים לכל הרופאים שראו בספר הטלפונים ורואים כיצד כולם זורקים את המכתבים לזבל. אך, בבי חולים אחד יש רופא בשם מאטאו (פייר לואיס), שהיה צריך לקבל קידום וכשזה לא נעשה, הוא משתין בפומבי על המכונית של מנהל בית החולים. כעונש המנהל קורא לו ואומר שיסע כמשך חודש לסנטה מריה. הוא לא שולל את רשיונו כי הוא רופא טוב.


בסנטה מריה מאוד שמחים, אך הם רוצים שיישאר לצמיתות כדי שבית האריזה יוקם. הם הוגי תוכנית, שבה מעורבים כול התושבים. הם רואים כי הוא חובב פוטבול ומחליטים לשחק את המשחק הזה, למרות שאין להם מושג בכך. את הקסדות הם עושים מאבטיחים שהוציאו מהם את התכולה. הם מחברים את הטלפונים בבית בו גר, שהיו אצלם עדיין קוויים, ועוקבים אחריו ובכך יצליחו לגלות מה הוא אוהב וימלאו את דרישותיו. הם החליטו, שאם ימצא שטר כסף זרוק, הוא יחליט שהגיע אליו מזל טוב.


אכן, רוב תוכניותיהם מצליחות לפתות אותו, אך לא כולן. בינתיים גרמן מהבנק מתקשר למר הרננדס, שמייצג את חברת האריזה ומודיע לו שיש להם רופא. אך, חברת האריזה החלה לבנות את המפעל בעיר אחרת, שהציעה לשלם להם סכום כסף גדול. הם אומרים שיתנו להם סכום כסף גדול יותר ולבסוף מנהל הבנק נותן להם את הסכום שביקשו בתנאי שיוחזר אחרי שחברת האריזה תיתן רווחים.


כאשר מר הרננדס מגיע לביקור, הם עובדים עליו, שכן הוא ביקש שיהיו שם 200 איש לפחות. בהתחלה הם נמצאים במסבאה והוא סופר את האנשים, וכשעוזב למסעדה, הם רצים להתיישב שם והוא סופר ביחד יותר מ-200 איש. בכך וסכום הכסף שקיבל, הוא מסכים להצעתם.


בינתיים, כדי לשכנע את הרופא להישאר, הם לוקחים מישהו ומודיעים לו שישחק את הרופא. כאשר מתיאו, שחברתו בינתיים עזבה אותו, מחליט להישאר, הם מודיעים לו שהרופא השני התקבל לעבודה.


מטאו מתחיל עם אניטה (יאליצה אפאריציו), והיא החליטה לספר לו שעובדים עליו. הוא מתרגש ומחליט לעזוב. בדרך הוא פוגש את דון קלאודיו, איתו התיידד בעיירה. הוא מייעץ למטאו לא להתמקד ברע, אלא להסתכל בשמש שמעבר לעננים. מטאו חוזר ומסכים להיות הרופא של העיירה ובכך נותן אפשרות לחברת האריזה לפתוח את המפעל שלה.


הדבר איפשר לתושבים לשלם את ההלוואה שלקחו, יש מקומות עבודה לאנשים. אלה שעזבו חוזרים למקום ובתי הספר מתמדים תלמידים, שיהיו בעתיד רופאים, מהנדסים ואסטרונאוטים.


סרט חמוד מאוד ומצחיק. הסרט מנסה ללכוד את הטבע הילדותי של האנשים בעולם שבימינו כבר לא קיים. יש שם עדיין נאיביות ותמימות ונראה את אורח החיים הפשוט שלהם. למרות זאת, הם מוכנים לשנות את עצמם ולעשות דברים שלא עשו בעבר על מנת להציל את עצמם. משחק טוב של כול המשתתפים.













362 צפיות0 תגובות
bottom of page