ביקורת סרט: קראטה קיד הבא, במאי: כריסטופר קיין, 1994
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: קראטה קיד הבא, במאי: כריסטופר קיין, 1994

עודכן: 8 במרץ 2023

הסרט "קראטה קיד הבא" הוא סרט בן 30 שנים בערך, אך צפיתי בו לאחרונה והוא מהנה מאוד. בסרט מופיע עדיין מר מיאגי (נוריוקי מוריטה), אך דניאל, שהופיע בסרטים הקודמים של "קראטה קיד" אינו מופיע בו, אלא בת בשם ג'ולי פירס, אותה מגלמת השחקנית הילארי סוואנק כנערה צעירה שמתנכלים לה.


הסרט מתחיל בטקס בבוסטון, בו מר מיאגי מקבל פרס הוקרה כחייל יפני לשעבר, שהשתתף במלחמת העולם השניה. מי שמקבלת איתו את הפרס היא לואיזה פירס , אלמנתו של המפקד מהמלחמה. לאחר הטקס הוא מגיעה לביתה, ושם פוגש את נכדתה - ג'ולי, נערב בת 17, מתוסכלת, כועסת וממורמרת לאחר שנותרה יתומה משני הוריה, שנהרגו בתאונת דרכים.


לואיזה לא מסוגלת להתמודד איתה ומר מיאגי מחליט לקחת את האתגר. הוא שולח אותה לביתו בלוס אנג'לס, ואילו הוא נשאר בבוסטון. בהתחלה ג'ולי מתעלמת ממנו. אך, היא מטפלת בבז ששבר את הכנף שלו ומדברת אליו כאילו היה אנושי. הבז נמצא על הגג בבית ספרה והיא מתגנבת לשם בלילות לתת לו אוכל ולשוחח.


קבוצה של נערים נטפלת לג'ולי והיא בורחת מהם. היא מתידדת עם נער שמשמש גם כמאבטח בשם אריק מק'גוון (כריס קונרד). בבית הספר יש מאמן בשם פול דוגן (מייקל איירונסייד), שמלמד נערים מבית הספר קראטה, אך הוא מאוד קשוח איתם. אחד ממטרידיה של ג'ולי הוא תלמידו האהוד - נד רנדל (מיכאל קבלייארי).


מר מיאגי לא מצליח להגיע לליבה של ג'ולי עד שיום אחד, בהגיעה בלילה להאכיל את נץ המחמד שלה, החבורה עוקבת אחריה. היא מתחמקת ומדליקה את אזעקת האש. בשל כך היא מורחקת מהלימודים לשבועיים. מר מיאגי לוקח אותה איתו למנזר בודהיסטי, בו מתגוררים חבריו הנזירים, שמלמדים אותה פרק חשוב בחיים. בעודה נמצאת שם, אריק מטפל בשבילה בנץ. אך, לפני שהיא חוזרת, החבורה מגלה את הנץ ומזמינה את אנשי צער בעלי החיים שיקחו אותו אליהם.


ג'ולי חוזרת ומגלה כי הנץ נעלם. היא ומר מיאגי ניגשים למקום המחסה אליו הוא נלקח ומשחררים אותו בעזרת מר מיאגי.


בינתיים יש בבית הספר נשף גדול ואריק מזמין את ג'ולי. מר מיאגי מלמד אותה כיצד לרקוד ואף קונה לה שמלה מרשימה. כשהיא חוזרת עם אריק הביתה, נד עוקב אחריהם ומנפץ את חלונות הרכב של אריק וקורא לו להגיע לרציף למלחמה על ליבה של ג'ולי. כמובן שהיא קוראת למר מיאגי והם מגיעים לרציף, ג'ולי מנצחת בקראטה את נד, שהפיל ופצע את אריק, ומר מיאגי נלחם עם פול דוגן ומנצח אותו.


סרט מקסים, שחקנים טובים, נופים נפלאים, מעניין ומוצלח עד היום. מוקרן בנטפליקס.


ראה גם:

57 צפיות0 תגובות
bottom of page