ביקורת סרט: עד שתחפץ האהבה, בימוי: די. ג'יי קארוסו, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: עד שתחפץ האהבה, בימוי: די. ג'יי קארוסו, 2022

עודכן: 21 בדצמ׳ 2023

הסרט "עד שתחפץ האהבה" הוא מערבון שמתרחש בתקופת הבהלה לזהב בקליפורניה. הוא מתאר זונה צעירה ויפה בשם אנג'ל (אביגיל קאון), שהגיעה למצבה לאחר מות אימה כאשר הייתה בגיל שמונה ומישהו הביא אותה למקום. יום אחד עובר איכר דתי בשם מייקל (טום לואיס), שהתפלל לאלוהים שיכיר לו את אשתו ואז הוא רואה את אנג'ל היפהפיה ומתאהב בה. הוא מחליט להינשא לה למרות שידע שהיא זונה.


אנג'ל עובדת מילדות כזונה בעיירה פר-א-דיס ומאוד מבוקשת בשל יופיה הנדיר. היא נולדה כבת לא חוקית לאביה אלכס סטפורד ולאימה מיי (נינה דוברב), שהייתה המאהבת שלו. הוא מתנער ממנה והאם, מיי, מנסה למכור חפצים, אך לא מצליחה ובלית ברירה הופכת לזונה. היא עובדת בזה עד שחלתה ומתה כאשר אנג'ל הייתה בת שמונה. לפי פלשבקים היא נזכרת שנולדה בשם שרה, אך לא גילתה זאת לאף אחד.


אנג'ל מגיעה עם הסרסור של אימה לבית הזונות ושם משנים את שמה לאנג'ל. יום אחד אביה הביולוגי מגיע כאחד מלקוחותיה ולא מזהה אותה, אך היא מיד מגלה מיהו. בבוקר היא מגלה לו והוא מתאבד מבושה.


בינתיים מייקל מתחיל לבקר את אנג'ל בבית הבושת רק כדי לשוחח איתה ולהציע לה נישואים. היא מסרבת, אך לאחר שניסתה לברוח ונתפסה והוכתה קשות, מייקל מציע לה שוב להינשא לו והיא מסכימה. הוא משלם לדוכסית מה שביקשה עבור אנג'ל, הם נישאים והיא נוסעת איתו. מייקל מטפל בה במסירות ועדיין מסרב לקיים עימה יחסי מין, עד שהיא מבריאה ומתחילה לחבב אותו.


הם חיים בחווה ואנג'ל מתחילה לעזור למייקל. יום אחד מגיע לבקר גיסו של מייקל, פול (לוגן מרשל גרין), שמכיר אותה מעברה. אנג'ל שומעת כי מייקל רוצה ילדים והיא פוחדת שהיא עקרה בשל טיפול שעברה עם רופא בבית הזונות לאחר שנכנסה להיריון ועברה הפלה קשה. לכן היא מחליטה לברוח עם פול שנסע לפר-א-דיס ובדרך ביקש ממנה תשלום ביחסי מין תמורת הנסיעה.


פול מוריד אותה מחוץ לעיירה כדי שלא יראו אותם ביחד. אנג'ל מגיעה לבית הבושת על מנת לקבל את הזהב שמגיע לה, ואז ראתה שנשרף לחלוטין על ידי מקגוון (אריק דן) ביחד עם הדוכסית ושתי חברותיה, לאקי ומיי לינג (וו קאקסי) נשרפו בפנים בעודן חיות. בלית ברירה וללא כסף היא חוזרת לזנות עם אחד מבעלי הבר בעיירה עד שמייקל מגיע להציל אותה וסולח לה והיחסים ביניהם מתחילים להיות חמים יותר.


אנג'ל מתחילה להתאהב במייקל, אך לאחר שהצילו משפחה שעברה להתגורר לידם, היא נקשרת לביתם ומאחר ושוב יש לה נקיפות מצפון שלא תוכל ללדת, היא משאירה את טבעת הנישואים עם פתק לבחורה שעדיף לה להינשא למייקל ושוב בורחת לסן פרנסיסקו.


כאשר היא מגיעה למקום, היא יוצרת קשר עם בעל מסעדה ומאחר שלמדה לבשל, היא מבשלת עבורו. היא נתקלת במקרה בדיוק, שמאלץ אותה לחזור לזנות לאחר ששורף את בית הקפה בו עבדה. אך, אנג'ל השתנתה וקיבלה ביטחון עצמי. היא ראתה בנות צעירות במקום ונזכרה בעברה. כאשר דיוק מעלה את אנג'ל לבמה להציג אותה, היא מספרת לקהל כי דיוק אסף שתי ילדות אליו ועל אכזריותו. במקום יש גבר אפרו אמריקאי, שכנראה הכיר את מייקל, עוזר לה ולבנות לברוח והקהל תופס את דיוק ותולה אותו.


אנג'ל מראה את הצד הרחום שלה. היא חוזרת בתשובה ופותחת מקום על שם מריה מגדלנה, שעוזר בשיקום זונות צעירות. יום אחד מגיע אליה פול, שמספר לה שנישא לבחורה שהיא הציעה למייקל וכעת היא בהיריון. מייקל נותר לבדו והוא עדיין מחכה לה. לאחר שפול עוזב רואים את אנג'ל חוזרת למייקל ומיד מספרת לו ששמה האמיתי הוא שרה. מייקל שמר לה על הטבעת והם חוזרים ומצהירים על אהבתם.


בסוף הסרט אנו רואים כי אנג'ל בהיריון ויש גם ילד קטן וכולם נמצאים ליד הנהר ודגים ביחד.


מערבון חמוד עם מסרים נוצריים על הזונה טובת הלב שהפכה לדתייה והיא עוזרת לאנשים אחרים וגם מקבלת תגמול על טוב ליבה ויש לה ילדים למרות חששותיה.




1,612 צפיות0 תגובות
bottom of page