ביקורת סרט: נתראה בוונוס, בימוי: יואכים לאמאס, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: נתראה בוונוס, בימוי: יואכים לאמאס, 2023

עודכן: 21 בנוב׳ 2023

הסרט "נתראה בוונוס" מביא לנו תובנות שונות על החיים. הוא מספר על מיה (וירג'יניה גרדנר) שבמקרה פוגשת את קייל (אלכס איונו) וחייהם משתלבים ומצטלבים האחד בתוך השנייה.


מיה נולדה ואימה הביולוגית מסרה אותה והיא גדלה במערכת האומנה. מה שהיה לה מעברה הייתה שרשרת ותעודת לידה. היא עוברת משפחות שונות, אך המשפחה האחרונה בה אנו פוגשים אותה אוהבת אותה.


אנו רואים כי מיה מיד כשמתעוררת לוקחתת תרופה. היא אוהבת מאוד לצלם, ויום אחד, כאשר יוצאת ליער לאיזור יפה וקסום, היא נתקלת במקרה בקייל שמבקש להתאבד בקפיצה מסלע. קייל הסתבך בתאונה קטלנית לפני מספר חודשים עם חבריו נואה וג'וש (אלכס אסטורט פברה). נואה נהרג בתאונה וג'וש נפצע קשה ולא ברור אם יוכל בעתיד ללכת. קייל לא זוכר את פרטי התאונה, אבל הוא היה הנהג ומאז חי עם אשמה גדולה בלב, מה שהביאה אותו לא לאכול או לשתות או ליהנות מחייו. בסופו של דבר גם הביאה אותו למחשבה להתאבד.


כאשר מיה רואה אותו, היא משחקת כאילו התעלפה והוא הציל אותה, כאשר למעשה היא הייתה זאת שהצילה אותו. מיה לוקחת את מספר הטלפון שלו ולמחרת מגיעה לביתו ומבקשת ממנו ללוות אותה לספרד באישור הוריו. הם אישרו את הרעיון וזאת כדי שסברו שאם ישנה את האווירה הוא יוכל להתרפא ולראות דברים בצורה שונה. בהתחלה קייל מסרב, אבל לאחר שיחה עם אביו הוא מסכים ללוות את מיה לספרד.


הם נוסעים ביחד ובדרך מסתבר כי מיה נוסעת לספרד על מנת למצוא את אימה הביולוגית.יש לה עשרה שמות במקומות שונים בספרד לבדיקה. בשלב מסוים מתברר כי מיה הייתה חברתו הטובה ביותר של נואה, חברו של קייל שנהרג בתאונה. הוא זה שארגן לה את החיפוש בספרד, כולל כרטיסי הטיסה, הקראוון בו נסעו ורשימת השמות.


כאשר מיה חשה ברע, קייל לוקח אותה לבית החולים ואז מסתבר כי היא חולת לב, שהייתה אמורה לעבור ניתוח לב מסוכן. היא מעוניינת למצוא את אימה לפני הניתוח ולסגור את המעגל הזה. לכן היה חשוב לה במיוחד לנסוע לספרד. הקשר בין קייל למיה מתחזק לאיטו וגם קייל מתחיל להתאושש מהאשמה שנשא מאז התאונה.


כול חיפושיהם עד כה אחרי אימה הביולוגית של מיה לא הצליחו. מיה חשה ברע ושוב מתאשפזת. הרופאה הודיעה לקייל כי אם היא לא תעבור את הניתוח היא תמות ואין סיכוי שתצליח לשוב לארצות הברית. קייל מתחיל לחקור בעצמו ובודק את החתימה על תעודת הלידה ומבין מהו שמה האמיתי של אימה של מיה ואף מוצא את מקום מגוריה.


מיה עדיין מאושפזת, אבל קייל מגניב אותה מבית החולים כדי לקחת אותה לאימה. מסתבר שכעת הוא צדק ואכן זאת האם האמיתית. לאחר מכן הוא לוקח את מיה למקום יפהפה ושם הם רוקדים, אך מיה חשה ברע והוא מחזיר אותה לבית החולים, שם תעבור את הניתוח.


בינתיים קייל נזכר באירועי התאונה. הוא מתקשר לחברו ג'וש, שמודה שהוא היה אשם, שכן הסיח בכוח את דעתו מהכביש בסרטון בנייד שלו. קייל מבין כי זאת לא הייתה אשמתו, אבל גם לא אשמת ג'וש, שכן אף אחד לא התכוון שזה יקרה.


מה פירוש שם הסרט? וונוס הוא המקום האידיאלי, בלי כאבים, צער, מחשבות רעות. כאשר מיה חושבת על מקום טוב, היא חושבת על וונוס. כאשר נפרדו לפני שהיא עברה את הניתוח, מיה אומרת לקייל, שאם משהו יקרה הם ייפגשו בוונוס.


מיה עברה בשלום את הניתוח הקשה והם חוזרים לביתם. היא אף לומדת לנהוג בעזרת קייל והם נשארים בקשר חזק.


בסרט יש משפטים חכמים, ובעיני היפה ביותר הוא "תמיד יהיה מישהו איפה שהוא בעולם ששמח שנולדת". זה מה שמיה אומרת לקייל ומה שמעודד אותו להתאושש מהטראומה שעבר.





39 צפיות0 תגובות
bottom of page