ביקורת סרט: נקמה זרה, במאי: מרטין קמפבל, 2017
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: נקמה זרה, במאי: מרטין קמפבל, 2017

הסרט "נקמה זרה" יצא בשנת 2017 ומתרחש ברובו בלונדון וגם באירלנד . זהו סרט אקשן נחמד וקטעי האקשן טובים. אבל, הוא לא ממש מעודכן לימינו, שכן המחתרת האירית איי אר איי כבר לא פעילה וכבר אין פיגועי טרור כאלה בלונדון.


הסרט בויים בידי מרטין קמפבל, שגם ביים מספר סרטי ג'יימס בונד. מופיע בסרט גם אחד מהג'יימס בונדים - פירס ברוסנן כמדינאי אירי ובנוסף גם ג'קי צאן כקוואן, אזרח סיני בעברו וכעת אנגלי כאב שכול שמבקש לנקום באלה שאחראים למות בתו היחידה.


סיפור הסרט מתחיל עם קוואן (ג'קי צ'אן), כיום אזרח בריטי שהוא בעל מסעדה ולו בת יחידה (קייטי לאונג), שאימה נפטרה בלידתה והוא מגדל אותה ודואג לכל מחסורה. כאשר היא מתכוננת לנשף, היא מבקשת לקנות שמלה וקוואן לוקח אותה לחנות ומחכה בחוץ עד שתקנה אותה. לפתע מתרחש פיצוץ ענק ובתו נהרגת והוא נותר לבדו בעולם.


קוואן לא יכול להבליג לאסון הנורא שקרה לו, והוא מחליט לגלות מי אשם בפיצוץ ולנקום במתכנניו ובמבצעים. מאוחר יותר נודע לנו, כי בדרכו לבריטניה, כאשר עדיין היה בוויאטנם, היו לו עוד שתי בנות, שבדרכם תפסן אותן, אנסו והרגו. בבריטניה הוא הכיר את אימה של בתו היחידה והיא מתה בלידתה והוא נותר עם הילדה לבדו.


קוואן פונה למשטרת לונדון, אך אלה לא יכולים לעזור לו למרות רצונם והם אינם יודעים מי אחראי לפיצוץ, למרות שחוקרים את הנושא. קוואן חוקר בעצמו ומגיע למסקנה כי עליו להגיע לפוליטיקא אירי בכיר בשם ליאם (פירס ברוסנן), שבעברו היה בכיר באיי אר איי וכנראה הפסיק מאז. הוא שוכר חדר ומבקש לפגוש את ליאם, אך הוא מתכחש לכול מעורבות בנושא.


קוואן מחליט לחזור לעברו הצבאי ולידע שלו בהכנת פצצות. הוא בהתחלה מכין פצצות קטנות שגורמות נזק מועט. הוא מתעמת עם חבריו של ליאם והידע שלו בהכרת המסתור ביערות מאוד עוזר לו. יש משהו שלא בדיוק מסתדר עם המלחמות של קוואן והבחורים הצעירים שנשלחים אחריו. הוא כבר בסביבות גיל 60 ויש לו כושר יותר מכל בחור צעיר אחר. הוא תמיד יוצא כאשר ידו על העליונה.


גם בלונדון ממשיכים לחקור את הפיגוע וגם נוסף לו פיגוע איום באוטובוס שמתפוצץ ומותיר אחריו המון הרוגים ופצועים, ביניהם ילדים. הם מגלים קעקוע מיוחד על ידו של אחר ממבצעי הפיגועים ובעזרתו מי האדם ומיהם חבריו.


הם מגלים היכן המתנקשים מתגוררים ומתכננים פריצה לבית. מי שגם מגלה זאת הוא קוואן, שמתחזה לטכנאי גז, נכנס לדירה ושם בעזרת נשקו, יכוליו הגופניות וכול מיני תחבולות, הוא מצליח להרוג את כולם, חוץ מהבחורה ובכוונתו שהיא תגלה מהם תוכניותיהם העתידיות.


הכוחות האנגלים נכנסים לדירה ומגלים את מה שקוואן עולל. הבחורה מודיעה להם כי הם מתכננים לפוצץ מטוס בעזרת מישהו שהכירה והחדירה לנייד שלו חומר נפץ. הם ממהרים לשדה התעופה וכמובן מצליחים להציל את המטוס ממש ברגע האחרון.


קוואן חוזר לליאם ומאשים אותו שהוא בעצם תכנן את כול הפשעים של האיי אר איי. הוא שולח לכולם תמונה שצילם עם המאהבת שלו, שגם היא הייתה פושעת ובכך מפליל אותו.


קוואן מגיע למסעדה שלו והכוחות המיוחדים האנגליים מגלים אותו. אך, המפקד שלהם אומר, שבתור תודה לא יגעו בו ולא יעשו לו דבר. הוא מגיע למנהלת המסעדה שהחליפה אותו והסיום - נשיקה ביניהם, הוא אופטימי.


סרט נחמד עם קטעי אקשן טובים. יש קטעים לא ממש הגיוניים, אבל לא כדאי לחשוב יותר מדי בסרט עם ג'קי צ'אן, אלא ליהנות יותר מהביצועים שלו.







35 צפיות0 תגובות
bottom of page