top of page
  • יונה

ביקורת סרט: נדיבות של חג, במאית: אליס לייט, 2022

הסרט "נדיבות של חג" הוא סרט נוסף של סרטי חג המולד. הפעם הוא מתאר אישה בשם ג'יימי מונרו (ג'ני גארט), אלמנה אמידה שחיה עם בת דודתה קיילי (אמילי טננט) ובעלה דייויד (בלייר פנר). ג'יימי התאלמנה לפני חמש שנים ומאז לא הייתה לה זוגיות. קיילי ודייויד מודיעים לה שהם עוברים אחרי החג לסיאטל, שם הוצעה להם עבודה. הם נזכרים שבעלה המנוח של ג'יימי היה איש נדיב מאוד ולפני חג המולד תרם רבות לקהילה. הדבר מעלה זכרונות אצלה וגם נותן לה רעיון.


ג'יימי מתחילה לתרום, והדבר הראשון - עץ חג מולד יפהפה מול עיריית קופרוויל הענייה, שלא יכלה להרשות לעצמה גם את הרכישה הזאת. לאחר מכן היא עוזרת גם לעניים ולמשפחה נזקקת ועוד. האנשים ברובם לא יודעים מי עשה את מעשי החסד הללו ונתנו לנדיב המסתורי של - "סנטה הסודי".


ג'יימי מתוודה בפני חברתה ומזכירתה קולין (ברנווין סמית) ב"טיולי קופרוויל" שהיא מנהלת על מעשיה ושהיא בעצם סנטה הסודי, והיא מבקשת להשתלב במעשים. היא עוזרת לה ואליה מצטרפים קיילי ודייויד, שגם להם נודע הסוד.


בינתיים בתחנת השידור בטלוויזיה עובד סקוט מוריס (קמרון מתיסון), ונודע שם על דבר הסנטה הסודי בקופרוויל. הוא מחליט לחקור את העניין, מגיע ל"טיולי קופרוויל" ולוקח סיור בעיירה ובינתיים ג'יימי מוצאת חן בעיניו והם מתחילים להיפגש. בכל פעם הוא מדווח על מעשה חסד נוסף, אך לא יודע שזאת ג'יימי, עד שבסופו של דבר היא מתוודה על כך.


המעשים הללו, שקיבלו חשיפה גדולה בטלוויזיה, מושכים אחריהם עוד ועוד אנשים טובים ותורמים רבים. החג הופך להיוות חג נפלא לכולם.


בסופו של דבר מעשי הנדיבות השתלמו לג'יימי, שכן הכירה את סקוט והאהבה ביניהם פרחה. סרט חמוד ואופטימי, מתאים מאוד לסרטי חג המולד. ג'ני גארט התבגרה מאז ימי "בוורלי הילס 90210", אך עדיין נראית טוב לגילה.



ראה עוד:

bottom of page