ביקורת סרט: בקשה לחג המולד, במאית: כריסטי וויל, 2016
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: בקשה לחג המולד, במאית: כריסטי וויל, 2016

לפני חג המולד מגיעים למסכי הטלוויזיה הרבה סרטים על סנטה קלאוס וחג המולד. הוותיקים בינינו דווקא מחבבים סרטים אופטימיים. אולי מעט סיבוכים בסרט, אך בסופו של דבר הכול מסתדר.


בסרט שלפנינו שרה תומס (לייסי שאבר) עובדת במשרד שיווק בשיקגו. היא בחורה מבריקה וחרוצה, אך מאוד ביישנית ובקושי הוציאה מילה מפיה מאז החלה את עבודתה לפני כשנתיים. כתוצאה מכך מייסד החברה פיטר וויליאמס (פול גרין) בקושי מכיר אותה.


המנהל הישיר שלה דירק טייסון (ג'ייסון מקינון) שתלטן ואנוכי, גונב ממנה רעיונות והופך אותם לשלו. שרה לא מתלוננת וגם מנסה לרצות את חבריה לעבודה בכך, שמביאה להם בבוקר כוסות קפה.


מגיע חג המולד, התקופה בשנה האהובה ביותר על שרה, ועורכים מסיבה במקום העבודה. בבוקר שרה הייתה בשיחה עם דירק והעלתה בפניו רעיון מבריק שהעלתה. הוא לועג לה ומבייש אותה. אך, במסיבה עולה פיטר, המנהל לברך את העובדים ותוך כדי כך משבח את עוזרו דירק על הרעיון שהעלה בפניו, שהוא למעשה היה הרעיון של שרה. הוא מציע לו לנסוע ביחד לסיאטל ולהעלות את הרעיון בפני לקוח עשיר מאוד, אך קשה. זה מאוד מעליב ומרגיז את שרה והיא מחליטה לעזוב.


כשמתעכבת למטה ומחכה לחברתה מולי (אנדריאה ברוקס), מופיע בפניה סנטה ומבקש שתבקש ממנו משאלה. היא מבקשת אומץ להביע את דעותיה ולעמוד נגד מי שמנסה להתנכל לה. הוא מבטיח לה שתקבל 48 שעות ותנסה לנצלם כמיטב יכולתה.


שרה לא מאמינה שהמשאלה תתגשם, אבל כשעולה חזרה למסיבה היא חשה שמסוגלת לגשת לדירק, שעמד בדיוק עם פיטר, ולהטיח בפניו באסרטיביות שגנב ממנה את הרעיון והציג אותו כרעיון שלו, בלי אפילו לתת לה קרדיט. פיטר שומע, ולאחר זמן מגיע לשרה ומציע לה לבוא איתו לסיאטל ומספר לה שפיטר את דירק. שרה מסכימה בתנאי שתחזור עד לחג המולד, אותו היא רוצה לחגוג עם אימה ואחותה.


הם נוסעים ביחד, ומסתבר שהוריו של פיטר גרים במקום ובעלת הפונדק שם היא דודתו. הם מגיעים למשפחתו לאחר ששרה ביקשה זאת, והיא מגלה משפחה נחמדה מאוד וחובבת את חג המולד, אך מתברר שפיטר ואביו רבו כבר לפני שנתיים ועדיין לא משוחחים.


הלקוח עמו היו אמורים לשוחח מסרב להיפגש עם שרה ופיטר, ולאחר התעקשותה של שרה הוא מסכים לדחות אותם למחרת היום. כשמגיעים לפגישה הם מגלים אדם שלא מתייחס אליהם ומזלזל ולא מעוניין אפילו להקשיב לדבריהם. הם מוותרים ומחליטים לחזור לשיקגו. פיטר מודיע לשרה שנשאר עוד לילה, והיא לא אומרת לו, אך גם היא נשארה ואורבת לוילסון טיילור (מארק ברנדון), עד שרואה שנכנס ללימוזינה שלו. היא נכנסת אחריו ומשכנעת אותו להקשיב לה, ובסופו של דבר זוכה בלקוח.


בינתיים בשיקגו, פיטר אוסף את העובדים שנשארו לעבוד למרות חג המולד, מסדר להם ארוחה כיד המלך, מבטיח להם 200% תשלום. במפתיע הוריו ודודתו מצטרפים ומביאים קינוח. הוא מתפייס עם אביו. הכול - לפי הרעיון של שרה.


לפתע מופיעה גם שרה ומודיעה לו על קבלת הלקוח החשוב. הוא מאוד מתרשם וכשהם נמצאים לבד, הם מתנשקים. סנטה מופיע מרחוק ומחייך ומנפנף בידו לשרה.


סרט חביב להעביר ערב, יש בו אופטימיות, תקווה והרבה אור וטוב.


31 צפיות0 תגובות
bottom of page