ביקורת סרט: מבצע פורצ'ן תרגיל מלחמה, בימוי: גאי ריצ'י, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: מבצע פורצ'ן תרגיל מלחמה, בימוי: גאי ריצ'י, 2023

אני אוהב את גאי ריצ'י, גם אם לא כל הסרטים שלו באותה רמה, הם עדיין מסוגננים ומקוריים.


בסרט "מבצע פורצ'ן תרגיל מלחמה" אנו עוקבים אחרי צוות משימה מיוחד, שמטרתו עצירת מכירת נשק, שעלולה לסכן את העולם. יש להם הרבה ג'אדזטים מגניבים והם מאוד מתוחכמים ומסוקסים.


אורסון פורצ'ן (ג'ייסון סתאתם) הוא גדול הלוחמים והמרגלים של בריטניה. הוא מגייס כוכב הוליוודי בשם דני פרנצ'סקו (ג'וש הארטנט) כדי להתקרב לכוכב ביליונר נכלולי בשם גרג סימונדס בגילומו של יו גרנט, שמתכוון למכור ציוד מתקדם לארצות שיכולות לסכן את שלום העולם.


העלילה היא מאוד פשוטה, יש טובים ויש רעים. זאת קומדיית פעולה, שחוזרת אל זירה נכחדת, שמלאה בסרטי אימה וגיבורי על. יש הרבה דם והומור בריטי יבש, הכול הולך לפי חוקי הז'אנר. חסר התחכום של ריצ'י, שכל כך מאפיין אותו לכל אורך הקריירה, אבל דווקא הפשטות עושה לו יותר טוב מרע.


מוכרחים לציין, שהסרט "מבצע פורצ'ן תרגיל מלחמה" מאוד לא מעודן ומתוחכם, משעשע, בידורי וגם צפוי. אין ספק שזה מוצר, שכל מטרתו למכור ולגרום לקהל ליהנות על חשבון דרמה, טוויסטים וגם ברוטאליות מיותרת.


כבר אין הרבה מוצרים משעשעים, כמו הקומדיות של פעם, שמייצרים סצנות מצחיקות וגם אלימות. מי שמאס מעולם הקולנוע של היום, שהוא מאוד שמרני וצפוי, יוכל לעשות שרירים לשרירי הנוסטלגיה שלו ולהנות מסרט שמותאם לקולנוע ומציע חוויה מאוד קלילה ולא מכבידה.



ראה גם:

bottom of page