ביקורת סרט: להיות מאושר, במאי: טריסטאן סגלה, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: להיות מאושר, במאי: טריסטאן סגלה, 2023

עודכן: 13 בינו׳

הסרט "להיות מאושר" הוא סרט צרפתי על קווירים וטרנסג'נדרים ואיך להפוך לכך תוך זמן קצר. קומדיה מאוד מצחיקה ומהנה, שחקנים נהדרים.


ראש עירייה קטנה בצפון צרפת בשם ז'אן לירוי (פבריס לוקיני) נשוי בערך ארבעים שנה באושר ובאהבה לאשתו אדית (קתרין פרו). יש להם שלושה ילדים והכול מתנהל על מי מנוחות. יום אחד מגיעה אדית ומודיעה לו כי מאז שנולדה היא חשה בגוף של גבר וכעת מעוניינת לעבור שינוי וכבר החלה לקבל טיפולים.


ז'אן היה שמרן ידוע וכעת יש בחירות לעירייה והוא החליט להתמודד. חלק ממצע הבחירות שלו הוא נגד הומואים וקווירים. העיירה שמרנית והוא חושב שזה יקנה את התושבים, בעוד מתחרהו פתוח יותר, צעיר יותר ויש לו רעיונות מודרניים.


אשתו זרקה פצצה בבית והיא אף מבקשת מהעוזרת שלא תקרא לה "גבירתי". שמה החדש יהיה אדי. היא עושה בחצר קבורה סמלית ובתוך בור זורקת חזיות ועוד סימני נשיות אחרים, ושמה קבר ופרחים לידו והכיתוב "כאן מתה אדית" ובכך קוברת את נשיותה.


אדית אוהבת את ז'אן וכאשר הולכת לקבוצת תמיכה לטרנסג'נדרים מסבירים לה כי יש המון פנים וגוונים לטרסנג'נדריות. היא אוהבת את בעלה - גבר, אחרות אוהבות נשים, או את שני המינים ביחד ויש עוד. היא מתיידדת עם בחורה בשם קרול (קאמיל דה גאל), שמדריכה אותה ברזי השינוי.


לאחר שז'אן אומר שהוא מתמודד לכהונה נוספת כראש עיר, אדית מתחשבת בו ואומרת שתעשה את השינוי הגדול לאחר הבחירות. בינתיים היא מתחפשת לגבר, נפגשת עם קרול וגם עם ידיד הומוסקסואל בשם פרנסיס (פיליפ קתרין), שתומכים ועוזרים לה. יום אחד, כאשר יצאה עם קרול למקום עבודתה, יש לה תקר בגלגל והיא קוראת לז'אן שיעזור לה. היא התלבשה כגבר ובסוף מנשקת אותו. המצלמות של שומרי המפעל קלטו אותם והאנשים מהמפעל הפכו זאת לסרטון שהפך לויראלי.


הדבר מתפשט ויש לז'אן ולחברי הקמפיין שלו בעייה, ואף גורם לו להתמוטטות. אך, הבמאי המעולה טריסטן סגלה מביא לנו קומדיה מצחיקה אך בוגרת ועם המון תובנות שאפשר להבין מתוכן כי יש לקבל את כול האנשים באשר הם בהבנה, אדיבות וסובלנות. גם הילדים מקבלים זאת טוב יותר ממה שחשבו. יש קטע מבדר, כאשר במסיבת יום האם הם מביאיםלה מתנות מובהקות של נשים, כמו ציור של ונוס העולה מהים שצייר לה בנה עם פניה, או הזמנה למסז' במנזר בו יש רק נשים, זאת כאשר היא משתוקקת לספר להם את סודה.


סרט קסום שכדאי לצפות בו ומביא הפוגה במתח ובדאגות ואנחנו רק צוחקים ונהנים.

 



44 צפיות0 תגובות
bottom of page