ביקורת סרט: יומנה של נואל, בימוי: צ'ארלס שייר, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: יומנה של נואל, בימוי: צ'ארלס שייר, 2022

עוד סרט מתוך מבול סרטי חג המולד הנוחת עלינו, והפעם סרט עם עלילה קצת יותר מעניינת ושחקנים טובים. הסרט "יומנה של נואל" מספר על סופר מוכר וידוע, שכתב הרבה רבי מכר בשם ג'ייקוב טרנר (ג'סטין הארטלי), שיש לו הרבה השקות ספרים והמון מחזרות, אך מעדיף בסופו של יום לחזור לכלבתו הנאמנה אווה ומעולם לא התאהב.


לפני חג המולד התקשר אליו עורך דין להודיע לו שאימו נפטרה והותירה לו כירושה את ביתה. ג'ייקוב, שעזב את הבית בגיל 16, לפני כעשרים שנה, לאחר שנזרק ממנו, מגיע לבית ורואה שאימו הייתה אגרנית כפייתית. הוא מתחיל לזרוק דברים וגם להיזכר בעבר ובחייו כנער, כולל הפסנתר הישן עליו ניגן.


בין שאר הדברים הוא מצא קופסה עם דברים אישיים של אימו, כולל יומן ישן של המטפלת המסורה שהייתה לו בצעירותו בשם נואל (אזנס אטקינס). תוך כדי עבודתו הוא ראה צעירה נאה עומדת מעבר לרחוב ומביטה בבית. מסתבר שזאת רייצ'ל (בארט דוס), בתה של נואל, שנמסרה כשנולדה למשפחה מאמצת. כעת היא מחפשת פרטים על אימה והם יוצאים למסע משותף למצוא את עברה ואימה של רייצ'ל.


השכנה אלי (בוני בדליה) נשארה עדיין באותו הבית ליד בית ילדותו של ג'ייקוב. היא מנסה לעזור לו וגם לרייצ'ל להיזכר בנואל. היא גם דואגת להביא להם מזון כאשר הם בבית. היא גם מפנה את ג'ייקוב לאביו, שאולי יעזור להם.


המסע מוביל אותם לאביו של ג'ייקוב, סקוט טרנר (ג'יימס רמאר), איתו ניתק קשר לפני שנים רבות. הוא חי לבדו עם הזיכרונות על אחיו של ג'ייקוב שנהרג בילדותו. הם משוחחים ומתפייסים. ג'ייקוב מצליח לאתר את נואל והיא מביעה את רצונה לפגוש את בתה.


ג'ייקוב התאהב ברייצ'ל, ומעוניין בחברתה, אך רייצ'ל מספרת לג'ייקוב שהיא מאורסת. היא מצהירה כי איננה אוהבת אותו, מה שלא נכון, אך לבסוף הם מתאהבים ונשארים ביחד.


סרט חג מולד נעים לצפייה, משחק טוב של השחקנים. הפי אנד בסרט בסופו של דבר.



ראה גם:


bottom of page