top of page
  • יונה

ביקורת סרט: התחנה הבאה: מסיבה, במאי: כריס פוגין, 2022

הסרט הוא עוד אחד מסרטי חג המולד, אבל מנקודת מבט מיוחדת במינה. אדם (אלפרד אנוך) נוסע ברכבת מלנגטון ללונדון יום יום ובמשך תקופה ארוכה.


עימו ברכבת יש עוד אנשים שנוסעים איתו והוא מכיר אותם רק מחיצוניותם. יום אחד בחור צעיר מהקבועים ברכבת - דין (ג'ק דונהיו) שוכח את הכרטיס שלו. מבקר כרטיסים עולה (סטיב אוראם) והאנשים מסביב מצדיקים את דין עד שהמבקר מוותר לו.


התקופה הייתה לפני חג המולד ועלה רעיון במוחו של אדם, שיערוך מסיבת חג מולד לכול הנוסעים בקרון וכך יכירו האחד את השניה. הוא קם ומודיע על החלטתו. בהתחלה זה לא מתקבל לחלוטין. מי שמתלהבת היא אמה (קאיה סקורדלאריו), שפית במקצועה והיא מוכנה לעזור.


לאט לאט מתחילות שיחות על הנושא בקרון והאנשים מכירים יותר לעומק. כך דין מתוודע לריי (טימוטי ספאל), אדם מבוגר ושניהם מוצאים שפה משותפת. הם מתחילים בשתייה ופגישה בבית קפה, עד שריי מזמין את דין לביתו. מסתבר שכעת ריי הוא אדם בודד. בעברו היה נשוי ויש לו בן ונכד, אך הוא לא בקשר עם אף אחד, כי היה אלכוהוליסט, אך כרגע נרפא. דין רואה בבית תמונות ומסתבר שריי היה שחקן כדורגל מאוד מפורסם ושיחק בנבחרת הכי מצליחה בבריטניה. יש לו גם מדליות רבות. פציעה קטעה את הקריירה שלו וכך הוא הידרדר. כאשר דין עוזב, ריי מגלה כי המדליות שלו נעלמו והוא כועס על דין. בסופו של דבר מסתבר שהוא לקח אותן כדי למסגרן ולהחזיר לריי.


עוד סיפור הוא על גברת שתמיד ישבה עם ספר ביד והייתה מאוד סגורה. היא התנדבה להביא שתייה לאירוע. מסתבר שהייתה לה בת זוג שנפטרה לא מזמן והיא הייתה מאוד עצובה והאירוע גרם לה שמחה ואפשרות לעזור.


היה גם ג'ונתן (בן מילר), איש עסקים, שרצה לתרום אולם למסיבה, אך בסוף הוחלט לא לקחת אותו כי הוא היה גדול מדי ולא מאורגן.


חברתו של אדם, אמנדה (אלכסנדרה רואץ') התנגדה למסיבה ולא האמינה בהצלחתה. הוא התקדם בתכנונים ביחד עם אמה ולאט לאט הצטרפו עוד אנשים, שכול אחד תרם כמיטב יכולתו. אמה ראתה את מקום עבודתו של אדם, שמאוד מצא חן בעיניה והיא רצתה שישמש למסיבה. אדם היסס ולא הסכים. לאחר שרב עם אמנדה והם נפרדו, אדם החליט שהוא לא עורך את האירוע.


אך, הכול כבר זרם. אמה אירגנה הכול, למרות שגם לה היו בעיות עם החבר שלה. בתאריך שנקבע, ה-22.12 הם קראו לאדם בתירוץ כלשהו ללשכתו ואז עמדו בחושך וכשנכנס הייתה לו הפתעה. הם גם הביאו זוג זמרים שהופיעו עם המבקר כמנגן. הכול היה מאוד מוצלח ובאמצע נכנסה אמה, שעזבה אירוע שהיה עם בן הזוג שלה והגיעה למסיבה של קרון הרכבת. שם פגשה את אדם והם התנשקו.


בסופו של דבר רואים את דין הולך עם ריי לבית של בנו והוא מוסר לאשתו מתנה לנכד לחג המולד. כאשר הם פונים לדרכם, הם קוראים לו לחזור ומתחבקים ונראה שהקשר שנותק בעבר חודש.


סרט חמוד ואופטימי, בו ניתן לראות כי האדם הוא לא רק החיצוניות שלו. לפעמים יש הפתעות כמו במקרה שלנו. האדם המבוגר והמוזנח מתגלה כשחקן כדורגל מפורסם בעבר, אנשים שנדמה שהם לא נחמדים מתגלים כנדיבים ואדיבים, ולפעמים, ואולי בשל חג המולד, אפשר למצוא גם ידידות ואף אהבה...





12 צפיות0 תגובות
bottom of page