ביקורת סרט: המפרץ הכחול, בימוי: ג'סטין צ'ון, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: המפרץ הכחול, בימוי: ג'סטין צ'ון, 2021

הסרט "המפרץ הכחול" הוא סרט לא פשוט ודברים דומים התרחשו במציאות. למעשה, הוא מבוסס על סיפור אמיתי, ובסוף הסרט מראים אנשים אמיתיים שעברו אותו סיוט כמו אנטוניו לבלאן (ג'סטין צ'ון).


אנטוניו לבלאן הוא גבר ממוצא קוריאני - אמריקאי שמתגורר בלואיזיאנה עם אשתו ההרה קאתי (אליסיה ויקאנדר) ובתה ג'סי (סידני קוואלסקה). החיים נעימים, אנטוניו עובד במכון לקעקועים ואשתו קאתי היא אחות שיקום.


אייס (מארק אובריאן), אביה של ג'סי, מקנא באנטוניו וביחסיו המעולים עם בתו. הוא מוצא הזדמנות לעצור אותו ואז מסתבר כי כאשר הגיע מקוריאה לארצות הברית, הוריו המאמצים לא איזרחו אותו כיאות. הוא יוצר קשר עם אימו המאמצת האלמנה (סייג' קים גריי), שלא מוכנה להגיע ולהעיד עבורו.


אנטוניו מועמד לגירוש ומבקש את שירותיו של עורך הדין בארי בוצ'ר (וונדי קרטיס הול) שדורש כמה אלפי שקלים, מה שאין לאנטוניו. הוא מציין, כי אם הערעור יידחה הואיגורש ולא יחזור יותר לארצות הברית. הפתרון שאנטוניו מוצא הוא גניבת אופנועים , ולאחר שכמעט נתפס, הוא משיג את הכסף ומוסר לבארי. לקתי הוא אומר שזאת מקדמה מעבודתו שנתנו למענו.


בינתיים אנטוניו פוגש פליטה ויאטנמית נאה בשם פרקר (לין דאם פאם), שמסתבר כי היא חולת סרטן. הם יוצרים קשר הדוק והוא אף מזמין אותה לבישול עם משפחתו. בשל הבעיות שנוצרו קאתי עוזבת את אנטוניו, אך לאחר שיולדת את הבת המשותפת שלהם, הם שבים להיות ביחד.


השימוע היה חשוב מאוד לאנטוניו, אך בעוד כל שאר חבריו ומשפחתו הגיעו, הוא נעדר. מה שהם לא יודעים הוא שאייס וחבריו חטפו את אנטוניו, היכו אותו נמרצות והוא גם מנסה להתאבד בטביעה. אייס מרחם על אנטוניו ומביא אותו לביתת החולים וקתי מאוד כועסת על מה שעוללו לו.


אנטוניו מגורש ונלקח לשדה התעופה, לשם מגיעות קאתי, ג'סי והתינוקת החדשה. הן אפילו מוכנות לנסוע איתו, אך הוא מסרב בטענה שאינו יודע עדיין לאן יגיע וכיצד יסתדר. ג'סי בוכה ותקשה להיפרד מאנטוניו, אבל אין לה ברירה.


בסוף הסרט מראים מקרים דומים למה שמוצג בו ומציינים שהסרט הוא רק דוגמא למה שקרה לילדים מאומצים שלא סיימו את האימוץ שלהם כראוי והם מועמדים לגירוש מארצות הברית. סרט עצוב אך ריאלי, שחשוב לצפות בו.







38 צפיות0 תגובות
bottom of page