ביקורת סרט: הגיבור, במאי: אסגאר פרהאדי, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: הגיבור, במאי: אסגאר פרהאדי, 2022

לא קל להיות יוצר סרטים בייחוד במדינה כמו איראן. היא לא מדינה דמוקרטית וכל יוצר צריך להתאים את עצמו למסרים של השלטון. למרות זאת, יצאו מאיראן לא מעט סרטים איכותיים, שהצליחו ברחבי העולם, אך מדי פעם סכסוך בין תרבות לשלטונות נגמר רע.

אסגאר פרהאדי הוא אחד מהבמאים המובילים במזרח התיכון והסרט "הגיבור" היא יצירה סוחפת נוספת שלו. עלילת הסרט מספרת על אדם בשם ראהים (אמיר ג'אדידי) שנידון לכלא על חוב שלא שילם. הוא מגלה מצבור זהב ומחליט למכור את המטבעות כדי להינצל. אולם, מצפונו מציק לו והוא מחליט להחזיר את האוצר לבעלים החוקי. בינתיים, התקשורת מגלה את הסיפור, מה שמסבך את העניינים.

הסרט "הגיבור" מאוד ריאליסטי, כמעט הצצה דוקומנטרית למתרחש במדינה שנמצאת במצוקה כלכלית. האנשים שם חיים את חייהם, והמצלמה היא מעין תפאורה בהצגת תיאטרון, בה משחקים שחקנים את חייהם היומיומיים. הסרט "הגיבור" מביא פיסת חיים מרתקת, שמשוחקת פשוט נפלא.

בסרט "הגיבור" קיימת ביקורת מובלעת נגד השלטון באיראן, שמקשה על חייהם של התושבים, עד לנקודה בה הם לא יכולים לחיות חיים הגונים.

כל גיבור הוא חלק מפאזל שהולך ומסתבך לנגד עינינו, בסרט "הגיבור" העלילה מסועפת ומעט מסובכת, אבל הפתרון מרתק ובהחלט שווה את ההמתנה.


ראה גם:

bottom of page