ביקורת סרט: איש הזאב בלילה, בימוי: מיקל ז'אקינו, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: איש הזאב בלילה, בימוי: מיקל ז'אקינו, 2022

מארוול מאבדת מעט מהקסם הייחודי לה. לראשונה היו כישלונות מסחריים לצד ביקורות איומות ברחבי העולם. החכמים של החברה, החליטו לרענן את הפורמט ולנסות להיות יצירתיים במיוחד. הסרט "איש הזאב בלילה" הוא ניסיון סביר לחלוטין להתרענן בזכות סרט קצר, שחור לבן, שכולו הצדעה לימים הטובים ההם.


הפליק הקצר הוא בן שעה ומכיל מספר נקודות אור משמעותיות. הוא עוקב אחרי ציידי מפלצות, שיעשו הכל כדי לקבל ירושה מזקן מסתורי, יוליסס בלדסטון. מי שיצליח לצוד מפלצת בזמן הקצר ביותר, יקבל מתנה ייחודית וקסומה. גם בתו של הזקן, אלזה בלדסטון (לורה דונלי), נמצאת בתחרות משום שהזניחה את אביה.


הסרט "איש הזאב בלילה" מכיל גלריה עצומה של דמויות, חלקן משוחקות רע וחלקן מעולה, אבל אף אחת מהן לא מקבלת ייחוד או עומק רב מדי. זה לא סרט אימה מפחיד מאוד, משום שעדיין מארוול לא מוכנה ללכלך את הידיים שלה וליצור סרטים שלא מיועדים לכל המשפחה. הנוסחתיות המפורסמת עדיין שם, אין ספק שהסרט קולח ומבדר אבל הוא הולך יותר מדי על בטוח.


המוזיקה פשוט נפלאה, אחד הפסקולים הטובים של השנים אחרונות. גם הצילום משובח, אבל העלילה מקרטעת בתחילת הסרט ואין מספיק רגש ואמפתיה כלפי הדמויות, שנבנות מול עינינו. האקשן סביר, אבל אין כאן חידושים רבים.


הסרט "איש הזאב בלילה" הוא פרויקט מוצלח, אבל לא הרבה יותר מזה. יש בו חסרונות והוא לא ממש בשורה גדולה למעריצים.


לסיכום, יש לנו צעד גדול קדימה וגם חצי צעד אחורה, אין ספק שמארוול זקוקה לעוד אומץ כדי להישאר רלוונטיים גם לעוד שנים רבות.


ראה גם:

הסרט טרף

bottom of page