ביקורת סרט: סיפורי לילה, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: סיפורי לילה, 2021

עמי ותמי או הנזל וגרטל, הם מסיפורי האגדות המפורסמים בעולם. ילדים טועים בדרך, פוגשים מכשפה ונאלצים לשרת אותה. היא מוכרת כמעט בכל תרבות ונעשו לה עשרות גרסאות מודרניות, בצורה זו או אחרת.

נטפליקס, שקונה כמעט כל סגנון או רעיון מקורי שיש בשוק, החליטה להפיק סרט אימה לבני נוער, המבוסס על הרעיון הזה עם אדפטציה מודרנית וכמה טוויסטים נחמדים.

הסרט "סיפורי לילה" מתאר ילד שמכור לסרטי אימה, שמחליט לברוח מהבית, אולם בדרך לא דרך הוא נחטף על ידי מכשפה מרושעת. היא כולאת יחד אתו עם ילדה נוספת וחתול, ומכריחה אותו לכתוב לה סיפור מפחיד בכל לילה. נוצר קרב מוחות בין הילדים החטופים והמכשפה המרושעת.

משום שזה סרט אימה שגם בני נוער יכולים לראות, אין ממש רציחות ברוטאליות או דם באופן כללי. חובבי אימה לא ממש יתרגשו מההפחדות או מהאפקטים שאמורים להפוך את המכשפה למפחידה. מצד שני, ילדים צעירים מדי ירגישו מאוימים מאזכור של מוות בסרט, וחלק מהרגעים היותר מטרידים בעלילה.

הסרט, המיועד לבני נוער, הוא די אפקטיבי. הוא מפחיד, אבל במידה. יש בו דמויות שקל להזדהות עימן, למרות שאנחנו יודעים עליהן מעט לפני הפגישה איתן. גם המכשפה נשארת תעלומה עד לסוף הסרט, מה שמוריד מהאפקט הרגשי שהיה יכול להיות לסרט. אבל הוא מאיים במידה, יש בו קטעים מבחילים שילדים יאהבו, והוא מכיל גם רפרנטים לכל הדמויות המפחידות מהאגדות.

שילוב של אנימציה וקטעי אימה ישנים בתוך הסיפורים שאלכס מספר למכשפה הם אתנחתא חביבה. גם משחק המוחות שהתנהל בין הילדים לבין הנבל של הסרט מוסיף רגעים מותחים ומצליח לשמור על רמת אינטנסיביות גבוהה למשך כל אורכו. גם הטוויסט בסוף הוא מתבקש ומקפיא דם, מה שנותן סיום ראוי לאגדה מודרנית מפחידה.

חובבי אימה ותיקים יראו ב"סיפורי לילה" סרט נחמד, אבל לא מעבר. הוא משמש כסרט אימה ראשון לבני נוער, שרוצים לחקור את העולם ואת הז'אנר, אבל עדיין יקבלו סיוטים מסרטי רוחות וסלאשרים למבוגרים.



308 צפיות0 תגובות
bottom of page