ביקורת סרט: איך הפכתי לגנגסטר, נטפליקס, בימוי: מרצ'ין קובלסקי, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: איך הפכתי לגנגסטר, נטפליקס, בימוי: מרצ'ין קובלסקי, 2022

ההימור של נטפליקס ליצור תוכן מעולמות שונים ומתרבויות שונות, הצליח ובגדול. זוהי עסקה סיבובית, שמתאימה לכולם. מצד אחד, חשיפה ותקציבים שנטפליקס מספקת ומצד שני טובי היוצרים של אותה מדינה מגייסים את עצמם עבור ענקית התוכן.


זה הצליח מעל למשוער עם "משחקי הדיונון", אבל יש הרבה מאוד תכנים אחרים שהצליחו לכבוש מיליוני צופים ברחבי העולם. הקולנוע הפולני, שהיה עד לא מזמן במחשכים, מעין שם קוד למיטיבי לכת בעלי טעם אקסלוסיבי, קיבל שם של קולנוע עם תכנים עוצמתיים ומלנכוליים.


הסרט "איך הפכתי לגנגסטר"היא דוגמה מצוינת לכך. סרט עם ערכי הפקה גבוהים, עלילה סוחפת ושחקנים טובים, שלעולם לא היינו נחשפים אליו ללא ענקית הסטרימינג.


הסרט הפולני "איך הפכתי לגנגסטר" עוסק בצעיר (מרצ'ין קובלצ'ק), שכל חלומו לטפס במעלה סולם ארגוני הפשע המקומיים והוא נחשף אל תוך העולם האלים תוך כדי שהוא משלם מחיר אישי רב.


למרות שיש כאן המון קלישאות שראינו בהמון סרטים אחרים, החל מהחברים הטובים שמצטרפים למסע ועד אלימות ברוטאלית והרבה סמים, יש משהו מסוגנן ומהפנט ב"איך הפכתי לגנגסטר". הדמויות הראשיות סוחפות, הצילומים צבעוניים וריאליסטיים והעלילה נשמעת אמינה והגיונית.


למרות השפה המעצבנת בסרט "איך הפכתי לגנגסטר", יש כאן סרט עם כל המרכיבים הנכונים, שאם היה נוצר בהוליווד, היה גם יכול להפוך ללהיט ויראלי גדול ולהגיע לקהלים בכל העולם. לנטפליקס יש גם יתרונות בזכות הטריק השיווקי, שמצליח לחשוף אותנו לתכנים, שבדרכים אחרות לא היינו מכירים.



ראה גם:

bottom of page