ביקורת סרט: אהבה בטאיוואן, במאי: ארווין צ'ן, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: אהבה בטאיוואן, במאי: ארווין צ'ן, 2023

הסרט "אהבה בטאיוואן" הוא סרט חמוד, שמראה לנו את החיים בעיקר בטאיפיי שבטאיוואן. הוא מתאר את הסטודנטית לקדם רפואה אוור וונג (אשלי ליאו) שבדרך כלל שוקדת על לימודיה, שהוריה מפתיעים אותה לטיול בטאיפיי כדי שתתרשם ותלמד על מורשתה.


אוור לא בטוחה , אבל הוריה עומדים על כך שתבקר במקום ממנו משפחתה הגיעה וגם תלמד קצת על המורשת התרבותית שלהם.


בסופו של דבר אוור משתכנעת ונוסעת. המסע הזה מתברר, בסופו של דבר, כמסע משנה חיים. היא הולכת עם ליבה גם מבחינת תחום הלימודים אותו רצתה (מחול במקום רפואה), מכירה את דודתה המיוחדת והנפלאה שו (סינדי צ'ונג), חברות וגם חברים שהופכים לאהבה.


כבר בדרך אוור מכירה בחורה חמודה בשם סופי הא (צ'לסי ג'אנג) ופתאום רואה באוטובוס בחור שהיא מכירה מהטלוויזיה כ"ילד פלא" הלוא הוא רוס באטלר (ריק וו). הוא מאוד חברותי ומתיידד במהרה עם כל המשתתפים. סופי מציעה לאוור להיות באותו החדר. היא מסבירה לה כי התוכנית הזאת נקראת גם "ספינת האהבה", שכן רבים מוצאים בה אהבה. יש שם לימודים כמו היסטוריה, קליגרפיה ועוד. שעת כיבוי האורות הוא השעה 22.00 בלילה. אוור חושבת בהתחלה לציית, אך סופי מושכת אותה לבילוי לילי קסום ואף נותנת לה בגד מתאים ללבוש.


ביציאה הזאת היא מבקרת את דודה שו שלה ומכירה אישה מופלאה, נון קונפורמיסטית, אמנית שלא נישאה מעולם. היא מבינה אותה ומוכנה שאוור תשתמש בביתה כמקום אימון לריקודיה. כאשר היא נפרדת ממנה היא שוב פוגשת את ריק, שמסתבר שעקב אחריה, והם צועדים יחדיו ואוכלים מאכלים שונים ומשונים ונפגשים עם החברים במועדון ריקודים.


אוור יוצאת לגג כדי לרקוד ושם פוגשת במקרה את חוויאר יה (ניקו היראגה), שגם יצא לגג להתבודד וראה כיצד היא רוקדת. הוא קצת מוזר, אבל בחור חמוד מאוד. גם הם מתיידדים ויוצרים קשר. הוא מעודד אותה עם הריקוד שלה ותומך בה על מנת שתצלם את עצמה ותשלח למיונים לבית הספר למחול.


הלימודים, הבילויים והקשר עם שני הגברים בחייה של אוור נמשך. היא משתנה והופכת ליותר בטוחה בעצמה. גם לבושה מתעדן וזה הכי בולט במסיבה אליה הוזמנה על ידי ריק, בה היא לובשת שמלת תכלת יפהפיה שאותה נתנה לה מתנה דודתה שו. היא בהתחלה ממש מאושרת, עד שמגיעה חברתו לשעבר של ריק, שלומדת משפטים. ריק מסתבך בהצגת אוור, אומר שאביה רופא והיא מתקנת אותו שהיה רופא בעברו וכעת הוא רוקח. הוא מתאר אותה כלומדת רפואה, אבל היא כבר לא בטוחה בכך ומעדיפה את המחול. הפגישה גורמת לה להתפקח ולראות את ריק באמת וזה לא ממש מוצא חן בעיניה.


יום אחד, כאשר התאמנה במחול אצל דודתה שו, היא שוכחת לסגור חלון, למרות שהתבקשה לעשות כך. באותו היום הייתה סערה וביתה של הדודה התמלא מים, התלכלך והציורים היפים שלה התקלקלו. אוור מגיעה לשם עם חבריה והם מנקים ומסדרים הכול מחדש.


ידידותה עם חוויאר מתעצמת והיא רואה את יתרונותיו. הוא מעודד אותה לאחר שלא התקבלה לבית הספר למחול. מסתבר שהוא מאוד צנוע למרות שבא מבית עשיר.


לקראת סיום ששת השבועות יש מסיבת סיום והוריה של אוור  (ג'קו צ'יאנג ואלקסיה קאו) מגיעים. שם היא גם רוקדת ומלאת ביטחון עצמי, מה שגרמה לה השהות במקום ובקשר עם חוויאר. המהפך של אוור הושלם והוריה מסכימים עם בחירתה.


סרט חמוד, שחקנים טובים, רואים את טאיפיי בסרט. אסקפיזם במלוא מובן המילה.






37 צפיות0 תגובות
bottom of page