ביקורת סידרה: סיפורי סן פרנסיסקו, כתב: ארמיסטד מופין, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סידרה: סיפורי סן פרנסיסקו, כתב: ארמיסטד מופין, 2019

הסדרה "סיפורי סן פרנסיסקו" שיצאה בשנת 2019 מהווה גרסה חדשה ושונה של הסדרות שקדמו לה. עד כה יצאו 4 גרסאות של הסדרה: סיפורי סן פרנסיסקו (1993), עוד סיפורי סן פרנסיסקו (1998), סיפורי סן פרנסיסקו (2001) והנוכחית.


הסדרה הפעם מתרחשת בסן פרנסיסקו בתקופתנו ויש בה הבלחות לעבר, לשנות השישים באותה העיר כאשר מתארים את עברה של אנה מדריגל (אוליביה דוקאקיס).


כאשר הסדרה יצאה בשנת 1993 היא נחשבה נועזת מאוד ובפעם הראשונה ראו להטב"ים מתנשקים ואת התנהגותם הרגילה והיומיומית. הסדרה הצליחה ובעקבותיה באו עוד סדרות באותו הנושא. גם השחקניות העיקריות - אוליביה דוקאקיס כאנה מדריגל ולורה ליני כמרי אן סינגלטון שיחקו בכול הגרסאות.


הסיפור אנושי ומרתק ואף קצת קומי ומרגש. מרי אן חוזרת לסן פרנסיסקו, לסמטת ברברי 28, לבית על הגבעה, ביחד עם בעלה, ליום הולדתה ה-90 של אנה מדריגל, בעלת הבית והדמות המיוחדת והמשפיעה החברתית. היא עזבה לפני 20 שנה ומאז לא הגיעה לביקורים. הבעיה, שהיא הייתה נשואה בזמנו לבריאן הוקינס (פול גרוס) והייתה להם ילדה קטנה מאומצת, בת כשנתיים - שונה הוקינס (אליוט פייג'). מרי אן נטשה אותה והתחילה את חייה מחדש עם רוברט (מייקל פארק).


אך, בתום הביקור, כשהיו צריכים לחזור לביתם, מרי אן לא רוצה לחזור ורוברט חוזר לבד. לאחר מספר ימים היא קיבלה ניירות לגירושין. מרי אן מבקשת כעת לשפר את יחסיה עם בתה המאומצת שונה, שגרה עדיין בסמטת ברברי 28. בינתיים היא מצאה מגורים אצל חברתה שלעבר - דידי הלקיון (ברברה גאריק).


יום ההולדת ה-90 של אנה מדריגל מתקיים בשמחה רבה. אך, כאשר היא פותחת את המתנות ומכתבי הברכה, היא מגלה מכתב מאיים ללא חתימה. היא נכנסת ללחץ וחושבת מה לעשות. בערך באותו הזמן נכנס לחייה אדם חדש, שהגיע לבקרה, בשם סאם גרלנד(ויקטור גרבר), שמשוחח אתה ורוכש את אמונה.


אנה מפחדת ונכנסת לסוג של התקף חרדה. מרי אן, בריאן הוקינס וסאם גרלנד מחליטים לעזור לה ולמצוא מי מתנכל לה. הם חוקרים לבסוף מגלים מי עשה זאת (כדאי לראות את הסדרה - זה גילוי מפתיע...).


בסופו של דבר הם מגיעים אליה ומבקשים שתספר את האמת. הסיפור של אנה מרתק. אנה הצעירה (ג'ן ריצ'רדס) נולדה למעשה כגבר, שלא מקבל את מיניותו ומתלבש ומתנהג כאישה. כלומר - טרנס. בשנות השישים הדבר לא היה מקובל, ורדפו את כול הקווירים, התעללו בהם וביישו אותם. למעשה אנה הייתה מאוד מטופחת, עם גיזרה נאה, והיה קשה להבחין, אם לא ידעת מראש, שהיא בעצם גבר.


אנה מגיעה לסן פרנסיסקו במטרה למצוא עבודה, להרוויח כסף ובסופו של דבר לעשות ניתוח לשינוי מין. תוך כדי הסתובבותה בעיר, היא מגלה את הבית בסמטת ברברי 28, אך חושבת שזהו חלום רחוק להגיע אליו. בחנות בגדים היא מבקשת לרכוש צעיף, אך המוכרת מצביעה על גבר נאה ומספרת לה שהוא שילם עבורו. הם מכירים ומתחילים לצאת. היא מספרת לו על זהותה האמיתית ועל חלומותיה להפוך לאישה והוא מקבל אותה כמו שהיא והם עוברים להתגורר ביחד, ולא במלון המעופש בו התגוררה.


אנה מתוודעת לאוכלוסיית הטרנסיות במקום ומתיידדת עם מישהי בשם איסלה (דניאלה וגה). הן יושבות בבר מסוים ויום אחד הייתה שם פשיטה של המשטרה ומסתבר שהחבר של אנה הוא שוטר. תוך כדי פשיטה על הטרנסיות, אנה מגיעה עם חברותיה לתחנת המשטרה והוא משחרר אותה מהמעצר.


לאחר שיחה ביניהם הוא מוציא כסף מזומן ממחבוא ומוסר לאנה כדי שתגשים את חלומה ותערוך ניתוח כרצונה. לאחר מכן הוא משחרר אותה לדרכה. אנה רכשה את הבית בסמטת ברברי 28, וכשאיסלה מגיעה לבקר, היא שולחת אותה. הכסף הספיק לאנה גם לניתוח שינוי המין.


לעומת זאת, אנה בחרה להט"בים להתגורר איתה. זה כלל את בריאן הוקינס, אן מרי שהצטרפה לחבורה, שנישאו מאוחר יותר והיו הסטרייטים היחידים במקום. היא תומכת ועוזרת בגידולה של שונה הוקינס, שהפכה גם היא לקווירית. החבורה כללה גם את מייקל , מאוס (מורי ברטלט ) וחברו בן מרשל (צ'רלי בארנט), זוג לסביות - מרגוט פארק (מאי הונג) וחברתה ג'ייק רודריגז (גארסייה), שהיה אח/אחות בבית חולים והפכה לגבר והן נפרדו ועוד.


אנה החליטה למכור את הבית בסמטת ברברי, אך רבים מהקהילה באו לעזרתה וערכו הפגנות. היא ראתה את האהבה שהפגינו כלפיה והייתה מאוד מרוצה. בסופו של דבר, ביטלה את המכירה.


אנה נזכרת באיסלה, חברתה מהעבר והולכת לבקרה. הן משוחחות על הכעסים שניתקו את הקשרים ביניהן ומגיעות להבנה.


לאחר יום ההולדת והגילוי מי איים עליה, וכן ההשלמה עם עברה, אנה נרגעת. בערב חמים ונעים היא מחליטה לישון בגינה, ובבוקר ג'ייק מוצא אותה מתה שלווה.


כול החברים עורכים סעודה עבורה ומעלים זיכרונות. שונה מצאה צרור גדול של שטרות בחדרה ומחליטה לצאת ולמצוא את עצמה. איסלה מקבלת מכתה ובו היא מגלה, שאנה עשתה תיקון, ומורישה לה את הבית בסמטת ברברי 28.


סדרה מעניינת, חדשנית. כול השחקנים נבחרו כאשר הם שלמים לחלוטין עם מיניותם. אין הבדלים בגזע, צבע עור או מוצא. כולם שווים.


bottom of page