ביקורת סדרת תעודה: אהבה על הסכין, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרת תעודה: אהבה על הסכין, 2023


הסדרה "אהבה על הסכין" מדהימה, לאחר שאנחנו רואים רופא בעל שם עולמי, שחשב שנשלח מהאל כדי לעזור לאנשים ולכן עושה גם דברים לא מקובלים ולא נכונים. הוא נכשל בניתוחיו, הרופאים שעזרו לו יצאו נגדו, אך לקח זמן עד שהממסד הרפואי השתכנע והעניש אותו.


ד"ר פאולו מקיאריני היה אדם מאוד מרשים, עם ביטחון עצמי רב. הוא נולד בשוויץ וגדל באיטליה, אך הסתובב בהרבה מקומות בעולם ועבד שם, כמו: שבדיה במכון קרולינסקה, אחד מבתי החולים הטובים בעולם, בבתי חולים ברוסיה, בארצות הברית ועוד.


ד"ר מקיאריני המציא שיטה שאמורה לעזור למי שנפגע בקנה הנשימה שלו. הוא יצר צינורות רוח מפלסטיק, טבל אותם בתאי גזע של המטופלים וסבר כי השתלה שלהם תציל אותם. הוא התחיל לעבוד, נראה כי הניתוחים הצליחו, אך המטופלים מתו תוך כדי יסורים קשים מאוד. במכון קרולינסקה בשוודיה המפורסם, שלושה לא עמדו בניתוח ולרביעי הסירו את הצינור וכך ניצל.


ד"ר מקיאריני לא ערך כמקובל ניסויים קליניים בעכברים או במעבדה ומיד השתיל את הצינורות בבני אדם. הרופאים ממכון קרולינסקה איתם עבד חשו שמשהו לא תקין והחליטו לחקור עליו. הוא הרגיש כי מישהו חושד בו ולכן עשה מניפולציות והשתמש בקסמו האישי האדיר כדי למצוא חן בעיני העיתונאית בניטה אלכסנדר, שעשתה עליו סרט תיעודי. היא למעשה בהתחלה של הסדרה "אהבה על הסכין" מספרת את סיפורה ומובילה את הסדרה.


בדרך כלל לא מקובל שעיתונאית והמרואיין שלה יתקשרו בצורה רומנטית. אך, כאמור הוא היה בעל קסם אישי יוצא דופן. הוא הפעיל זאת עליה וזה פעל. היא התאהבה בו. ד"ר מקיאריני לקח אותה לטיולים ברחבי העולם, תמיד במחלקה ראשונה, למלונות הכי יקרים, קנה לה תכשיטים הכי יקרים וזה עבד. הוא אף הציע לה נישואים ואמר שהוא יארגן הכול. למעשה, מטרתו הייתה שתגן עליו כאשר יגלו את האמת הנוראה אודותיו. החתונה שלהם הייתה אמורה להיערך ברומא ומי שאמור להשיאם היה האפיפיור בכבודו ובעצמו. הוא ביקש שתעבור לברצלונה, שם נמצא מקום המגורים הראשי שלו. בניטה היססה, שכן לא רצתה לעזוב את מקום מגוריה ולבלבל את ביתה, אך בסופו של דבר עשתה זאת.


החתונה הייתה אמורה לכלול אנשים מפורסמים מכול העולם, כמו אובמה, קלינטון ואשתו ועוד. בניטה התעניינה אם האפיפיור משיא אנשים והיו מספר מקרים שהוא אכן עשה זאת. בניטה לא הייתה קתולית, אך ד"ר מקיאריני הבטיח לה שהכול מסודר. הספק החל לחלחל בה, כאשר חבר שלח לה כתבה בה נכתב שהאפיפיור לא יהיה ברומא בתאריך החתונה. היא התעמתה על זה עם הרופא והוא אמר שיסדר את העניין. היא נזכרה במקרים שונים בהם אמר שעליו לנתח במקום להיפגש איתה, שהוא נמצא בקבוצה סודית של רופאים מיוחדים שמנתחים שועי עולם והחלה לחשוד בו.


החתונה לבסוף בוטלה ובניטה החלה לחקור על האדם בו התאהבה. היא נסעה עם עוד שתי חברות לברצלונה, לכתובת שמקיאריני נתן לה, ואז ראתה אישה אחרת וילדים שקראו לו אבא. היא הבינה שרומתה והוא היה נשוי והחתונה מעולם לא עמדה להתרחש. חוקר פרטי אישר את חשדותיה שכול מה שמקיאריני הבטיח לה לא נכון ומעולם לא התקיים.


לכן החלה לחקור יותר לעומק והוציאה מאמר על המקרה שלה. בפרק נוסף מראים את אשתו של ד"ר מקיאריני, אישה איטלקיה בשם עמנואלה פצ'ה, שהוא טיפל בבנה והבטיח לה שיציל אותו. הילד נפטר ואז היא החלה לקבל ממנו המון טלפונים. הוא הפעיל עליה את הקסם האישי שלו. הסיפור מאוד דומה לסיפורה של בניטה, של נסיעות במחלקה ראשונה ברחבי העולם, מלונות מפוארים והצעת נישואים שאצלה התממשה ונולדים להם ילדים. היא רואה את הכתבה של בניטה שמאשרת מה שחשדה.


הרופאים, שעבדו עם ד"ר מקיאריני עשו מחקר רציני עליו, שהראה את ההונאות והשקרים שלו, עליהם הוא לא מוכן להודות. אך, העובדות הן שמתוך 8 חולים שניתח, 7 מתו והשמיני חי רק משום שהוציאו לו את הצינור. הוא גם נחשד בזיוף מסמכים ושיקר כי ערך מחקרים לפני הניתוחים בבני האדם.


הפרופסור המפורסם והרמאי הואשם ובשנת 2013 בית החולים קרולינסקה הפסיק לחלוטין את השתלות קני הנשימה. בשנת 2015, לאחר שהוכח כי הוא ממשיך במעשיו גם ברוסיה, הוא הואשם ובשנת 2016 פוטר מקרולינסקה ובשנת 2017 פוטר גם מהאוניברסיטת ובית החולים של קאזאן ברוסיה.


בסופו של דבר ד"ר מקיאריני הואשם ולאחר ערעורו העונש נקבע לשנתיים וחצי שנות מאסר.



bottom of page