ביקורת סדרה: הרופא הטוב עונה 5, הפקה: דניאל דיי קים, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: הרופא הטוב עונה 5, הפקה: דניאל דיי קים, 2023

הסדרה "הרופא הטוב" כבר רצה ארבע עונות וכעת הגיעה העונה החמישית עם 18 פרקים. ד"ר שון מרפי (פרדי היימור המעולה), שמגלם אוטיסט ובעל תסמונת סוואנט, שהחליט להיות רופא מנתח הוא גיבור הסדרה. כעת הוא מאורס לאהובתו ליאה דילאלו (פייג' ספארה) והם מצפים לחתונה.


בעונה החמישית הם מתחילים כמאורסים, מצפים לחתונה, מבטלים ושוב מחדשים את האירוסים, עד שלבסוף בסוף הפרק האחרון בעונה, חבריהם בבית החולים עורכים להם חתונה בהפתעה, כאשר ד"ר מרקוס אנדרוז (ויל הארפר), שיש לו אישור לערוך חתונות, מקדש אותם.


גם אודרי לים (כריסטינה צ'אנג) וד"ר מתאו רנדון אוסמה (אוסוואלדו בנאווידן) נמצאים בעיצומו של רומן. מתאו מתברר כרופא מבריק, בעל רעיונות מקוריים ומיוחדים, אך הוא יום אחד נעלם ומשאיר פתק שנסע וישוב. אך, במקרה אודרי מטפלת בפציינטית שהייתה בת זוגו בעבר, והיא מספרת לאודרי כי הוא גם עשה לה את תרגילי הפתקים והמתנות הקטנות, עד שיום אחד נעלם ולא חזר. אודרי מבינה את הרמז ומודיעה לו שלא יחזור.


בית החולים עובר שינוי דרמטי לאחר שמתאשפזת בפרק הראשון סיילן מוריסון (רייצ'ל בי ג'ונס). מסתבר שהיא רצתה לבדוק את בית החולים והרופאים בצורה מיוחדת ובלתי אמצעית ובפרק השני מסתבר שקנתה את בית החולים. היא איננה רופאה, אך אישה משכילה ובעלת ניסיון. היא מנהיגה חוקים ותנאים חדשים בבית החולים שלא כולם מסכימים להם. המטרה שלה היא לצמצם עלויות כדי שתוכל להעביר את הכספים לפעילויות אחרות. היא לא מתחשבת ברופאים, מסתובבת המון ומתערבת בכול דבר. זה מתחיל בסבון יותר זול, בגדים מגרדים, נייר טואלט פשוט ועוד, וממשיך בהתערבותה גם בעניינים רפואיים שהיא לא מבינה בהם עד הסוף. זה פוגע בחולים, שהיא מכריחה לשחרר לפני הצורך לשחרר ומסתיים במותה של תינוקת לאחר שהייתה זקוקה לתרופה מסוימת ומסתבר שהייתה ללא תוקף ולא נמצא משהו אחר בבית החולים. אודרי מארגנת מרד נגדה. היא מנסה להתנקם בה ולשלוח אותה לבית חולים אחר, אך היא מסרבת. סיילן גם מתחילה עם ד"ר מרקוס אנדרוז על מנת ליצור לה גרעין נאמן בבית החולים. בהתחלה הוא נענה לה ונוהג כמוה, אך גם הוא רואה כי היא נוהגת בצורה לא נכונה. סיילן מנסה להעביר לצידה גם את ד"ר מורגן רזניק (פיונה גובלמן) התחרותית, שיוצאת עם ד"ר אלכס פארק (וויל יון לי), שחושב אחרת. גם לשון מרפי השינויים מפריעים והוא אף אומר לסיילן מה דעתו. היא מוכנה להחזיר את הסבון ונייר הטואלט הקודם, ורק לשון את הבגדים הקודמים. המוות של התינוקת משפיע עליו קשה, במיוחד שהיה מעורב בטיפול בה והוא גילה כי התרופה הנחוצה הייתה פגת תוקף. סיילן מנסה להגן על עצמה, משוחחת עם אם התינוקת ומציעה לה גם סכום נכבד, רק שתותר על התביעה והיא חותמת לה על ויתור. היא גם מפטרת ומאיימת על הרוקח למרות שבעצם לא היה אשם ונותנת לו פיצויים נאים. היא מנסה לכסות את עצמה מכל הכיוונים, אבל כאשר כל הרופאים כעסו עליה והתארגנו להלשין עליה בבית המשפט, היא מגיעה עם מספר עורכי דין, אך מי שמפיל אותה ומשכנע אותה לחתום על ויתור הוא ד"ר אנדרוז.


לאחר שסיילן עוזבת, ד"ר מרקוס אנדרוז הופך למנהל בית החולים ואודרי לים למנהלת מחלקת כירורגיה וד"ר גלסמן שחזר לבית החולים, ממשיך להיות נוירוכירורג מצליח. הוא גם ממשיך להיות המנטור האוהב של שון ומרגיע אותו כאשר עזב את ליאה דילאלו ואף משכנע אותם לחזור.


כמעט סוף העונה הוא בחתונתם של שון וליאה שמארגנים החברים הרופאים ואף קלייר בראון (אנטוניה תומאס) מגיעה לחתונה עם ילד מגואטמלה בעייתי ביותר. הם מנתחים אותו והוא ניצל. היא מספרת שהציעו לה בגואטמלה להיות ראש מחלקת כירורגיה בבית החולים והיא שוקלת זאת בחיוב.


את הקטעים האחרונים לא נגלה, וכדאי לצפות בהם ולחכות לעונה השישית שכבר צולמה ואמורה לעלות בקרוב גם היא בטלוויזיה.


פרדי היימור משחק בסדרה בצורה מאוד אמינה ואף היה מועמד בשל כך לפרס גלובוס הזהב. גם בעונה החמישית הוא נותן תצוגת משחק נהדרת וממש נראה כמו אוטיסט. כולם כבר מכירים אותו ורגילים אליו. השינויים של סיילן מוריסון מעצבנים אותו והוא מביע את הרגשות שלו בעצבים רבים. הוא אף צועק עליה ואפילו מתפטר ליום אחד, אך חוזר בגלל ליאה וד"ר גלסמן, אותו הוא מחשיב לאביו.


סדרה מהנה ביותר, רפואה, חיים אישיים, קצת מתח, הומור וייחוד בעצם קיומו של פרדי היימור כד"ר שון מרפי שבזכות הכישורים המיוחדים שלו ורעיונותיו המיוחדים והמבריקים שווה לצפות בה.








bottom of page