ביקורת סדרה, שף הברזל, נטפליקס, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה, שף הברזל, נטפליקס, 2022

יש המון סדרות אוכל בטלוויזיה, אך הסדרה הזאת היא על שפים אקסטרימים. בסדרה מופיעים חמישה שפים, שכבר זכו בתואר המכובד "שף הברזל": גבריאלה קמארה, דומיניק קרן, מרקוס סמואלסון, קרטיס סטון ומינג צ'אי.


המארחים הם: אלטון בראון ולצידו קריסטן קיש. יושב הראש הוא מארק דאקאסקוס וגם שני שופטים קבועים: נילו מוטאמד ואנדרו צימרן ולידם יש שופטים מתחלפים מדי תוכנית.


מול אלה שכבר קיבלו את התואר המכובד מתמודדים טוענים לכתר, שפים מעולים גם הם, שעליהם לגבור על שפי הברזל. הטוב ביותר מבין הטוענים לכתר מתחרה מול כול חמשת השפים ואם הוא מנצח אותם, הוא מוכתר ל"שף הברזל" ומקבל סכין עשויה מזהב שעליה יחרט שמו.


האתגר קשה מאוד, שכן שפי הברזל מיומנים מאוד בכול סוג הבישול והאפייה. אסתר צ'וי, הטוענת לכתר שזכתה בהכי הרבה נקודות, מתחרה בתוכנית האחרונה מול חמשת השפים. למרות שהיא מעולה ביותר, והיא מכינה 5 מנות, בעוד שכול אחד מהם מכין מנה אחת בלבד, הם מנצחים בנקודה אחת בלבד, אבל היא מאבדת את הכתר.


הסדרה מאוד מעניינת ומלאת אתגרים. יש בה הומור, בעיקר של יושב הראש, שבמראה רציני עושה תנועות של נינג'ה וזה ממש מבדר. יש תחרות של אוכל רחוב, של אוכל בחניון, לבשל מאכלים שבסיסם חלב מסוגים שונים, חזרה לימי הביניים והגירסה שלהם למאכלים מאותה התקופה, קרב שוקולד - בישול מאכלים מסוגי שוקולד שונים, פלפלים חריפים - כיצד ליצור איתם מאכלים טעימים, דיג של דגי חידקן ובישולם ובסוף - הקרב המסכם של אסתר צ'וי וחמשת שפי הברזל.


סדרת אוכל חמודה שכדאי לראות. ממש מרשים להיווכח כמה כישרונות קולינריים יש ואך אפשר ליצור יצירות אוכל מופלאות מסוגים שונים של מאכלים.



ראה גם:

הסרט דלישס


bottom of page