ביקורת סדרה: הטבחית מקסטמאר - 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: הטבחית מקסטמאר - 2021

עודכן: 11 באוג׳ 2021


בשקט מופתי הגיעה הסדרה הספרדית "הטבחית מקסטמאר" לשרות התוכן הגדול ביותר בעולם - נטפליקס, ואף הצליחה להתברג ברשימת עשרת התכנים הנצפים בישראל. אין פלא, זאת אחת מהסדרות הנוסחתיות והיעילות שהיו כאן בשנים האחרונות. סדרה בספרדית, שממלאת בעקביות אחרי כל הכללים שיהפכו אותה לאופרת סבון היסטורית מוצלחת.


אנו נשים דברים על דיוקם התקופתי: ב-1720 העניין המעמדי היה חלק בלתי נפרד מהתרבות. הסיכוי של מישהי ממעמד נחות ועוד אישה, להתקדם באמצעות אהבה במעלה הדרגות לגבר בעל כוונות טובות ככל שיהיו, הייתה פשוט לא מציאותית. למרות זאת, סדרות רבות נהנות להנדס את ההיסטוריה ולצקת לתוכה תכנים שינעימו לבני התקופה המודרנית, למרות חוסר הסיכוי המעשי שהן יכלו להתקיים במציאות של תחילת המאה ה-18.


הטבחית מקסטמאר הוא סיפור סינדרלה קלאסי בספרדית. טבחית יפה וכריזמטית - אמיליה קאסטרו (מישל ג'נר) מצליחה בזכות כישרון ומראה מצודד, לצוד את תשומת לבו של דוכס עשיר ואלמן - דייגו דה קסטמאר (רוברטו אנריקז). החברה האריסטוקרטית שלא תיתן שום סיכוי לסיפור אהבה בין לכלוכית לנסיך, אבל אין מה לעשות - ענייני הלב הם הדבר החשוב בעולמה של הטבחית.


כמו בנוסחה כתובה היטב, יש בסדרה "הטבחית מקסטמאר" בעצם את כל הדברים שיגרמו להרבה נשים להתאהב בה. משחק סביר, סכסוכים, דיאלוגים מצודדים, אהבה וגם מזימות בחצר המלוכה. השחזור ההיסטורי מרהיב, המשחק לא מביך ובעצם יש כאן הכול כדי להעביר בינג' חסר רגשות אשם של כמה שעות טובות.


"הטבחית מקסטמאר" מהווה מקרה קלאסי של סדרה, שיודעת מי קהל היעד שלה ופונה אליו באגרסיביות רבה. היא לא קורצת לכלל קהל הצופים, אלא בעיקר לחובבות רומנים היסטוריים עם סיפור אהבה אפי, שיכול להתקיים רק נגד כל הכללים והסיכויים.


אז מי שנהנה וראה סדרות כאלו בעבר, ימצא את הממתק השבועי שלו ומי שלא התחבר בעבר, לא יתחבר עכשיו.




3,554 צפיות0 תגובות
bottom of page