ביקורת סדרה: קוברה קאי, עונה 3, 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: קוברה קאי, עונה 3, 2021

הסדרה המוצלחת והאהובה "קוברה קאי" חוזרת לנטפליקס בעונה השלישית. העונה השנייה הסתיימה בכאוס גדול עם המכות, הדחיפות והפציעות הקשות בבית הספר.


העונה השלישית באה מנקודת מבט אחרת לחלוטין. יש בה הרבה ניסיונות של חזרה לעבר על מנת להסביר כיצד גיבורי הסדרה הגיעו לאופי ולהתנהגויות שלהם כעת, כאשר הם בוגרים.


ההתמקדות העיקרית היא בג'ון כריס (מרטין קוב), שמגלם רוע מוחלט, חוסר חמלה ומשפיע על תלמידיו המסורים. על מנת לרדת לעומק ההתנהגות שלו, אנו חוזרים לימיו כצעיר בשנות העשרים, כאשר היו אחרים שניסו להתעמר בו. הוא מציל בחורה צעירה שהופכת לבת זוגו ואהובתו. בשנת 1967 הוא מתגייס למלחמת ויאטנם הנוראית והקרבות הקשים והשבי. הוא עבר שם תלאות וייסורים ולמד לשרוד בכול מצב. בהתחלה הייתה בו חמלה, אך החיים לימדו אותו שאם אתה מהסס או מרחם, אתה עלול אפילו לאבד את חייך. באותה התקופה הוא גם מאבד את זוגתו ונותר חסר כול. לכן הוא לא מאמין באנשים ולדעתו בהתנהגותו האכזרית - יהיה גם אדם חזק.


הבעיה, שתלמידיו למדו ממנו ובהתמודדות עם חבריהם אין להם גבולות ורחמים. באחת ההתמודדויות אחד התלמידים אף שובר את ידו של חברו ללא מחשבה שניה. אך, ג'וני גם עוזר למון (האנה קפל), זאת שפצעה את סאם לרוסו (סמנתה מאוזר), לאחר שסיפורה נגע לליבו. הוא מגיע אליה הביתה ומזמין אותה לדוג'ו שלו חינם ואף עוזר לה עם בעל הבית הנוראי שלה. זאת, לאחר שיש לה אימא חולת דיאליזה ואח צעיר בו היא מטפלת. מון עובדת במספר עבודות, ואנו רואים את מצוקתה מעבר לרוע הלב שלה.


גם ג'וני לורנס (ויליאם זבקה), שנחשב בעונה הראשונה ובסרט המקורי אדם קשה ואכזרי, משתנה. בעונה הזאת אנו רואים אדם מוזנח, אלכוהוליסט. אך, הוא מחליט לקחת את עצמו בידיים ועוזר למיגל דיאז (שולו מרידואינה), ששוכב בבית החולים ללא הכרה ובטיפול נמרץ. למרות שאסור, הוא מתגנב לחדרו ומנסה לשוחח איתו. מיגל חוזר להכרה ואז מתברר שהוא משותק ברגליו. לאחר שהוא עוזר לאימו ולסבתו להשיג כסף לניתוח מסובך, הוא מגיע למיגל יום יום, מתרגל אותו ובסופו של דבר מצליח להעמידו על רגליו. הוא ואימו של מיגל, כרמן דיאז (ונסה רוביו), שחשה רגשות תודה לג'וני, הופכים לזוג.


לעומת זאת, המצב עם בנו רובי קין (טאנר ביוקנן) רע מאוד. רובי מסתתר, אך כאשר מגיע לבקר את אמו במוסד הגמילה, היא קוראת לדניאל והוא מודיע למשטרה שעוצרת אותו ומכניסה לכלא לנערים. ג'וני קובע עם רובי שיגיע לבקר, אך עסוק עם מיגל ושוכח לבקר. רובי כועס מאוד ולא סומך יותר על אביו, ג'וני וגם על דניאל, וכשהשתחרר מהכלא מוצא את עצמו אצל כריס כאחד מהפייבוריטים.


ג'וני מחליט לפתוח דוג'ו משלו, שנקרא ניב הנשר, ויש לו מספר תלמידים שיצאו מהדוג'ו של כריס, כולל מיגל כתלמידו החשוב ביותר.


דניאל נמצא במצב לא טוב מבחינת החנות שלו למכירת רכבים. אנשים לא רוצים לרכוש מכוניות מאדם שתלמידי הקרטה שלו וגם בתו היו מעורבים בקטטה הגדולה בבית הספר. בנוסף, מגיע אליו אדם שמבקש לקנות את העסק שלו והוא מסרב. לכן הוא מודיע לו שעשה חוזה בלעדי עם דויונה, ממנה קנה מכוניות יפניות.


על מנת להציל את העסק שלו, דניאל נוסע ליפן, אך לא מצליח לשנות את דעתם של בעלי החברה. מאחר שהיה באזור, הוא מחליט לנסוע לאוקינווה, מקום מגוריו של מיאגי דו, המנטור שלו. כשמגיע, רואה שהרבה השתנה, אך, הוא נפגש עם ידידה מעברו, שמכירה לו מישהי שפעם הציל ויש לה תפקיד בכיר בדויונה והיא עוזרת לו. היא גם מפגישה אותו עם יוג'י אוקומוטו, יריבו מהעבר, שמסתבר שהשתנה לטובה, והוא , בנוסף לסיור שעורך לו באי, מראה לו צדדים חדשים ולא מוכרים של מורו מיאגי, שיעזרו לו ביריבות עם כריס.


דניאל פותח שוב את הדוג'ו שלו, ומי שדואגת להביא תלמידים היא סאם, שהייתה בפוסט טראומה לאחר הסכסוך בבית הספר וכעת נרגעת וחוזרת לעצמה.


גם אלי מילס שוורבר (אליזבת שו) חוזרת והיא נפגשת עם ג'וני ועם דניאל, במפגש נוסטלגי במסעדה, בה בעת שיש מכות בין כול התלמידים של כול המורים, כאשר התלמידים של כריס מראים את אכזריותם, אך גם האחרים נלחמים.


בסופו של דבר ג'וני והדוג'ו שלו ודניאל והדוג'ו שלו עם עוד כמה תלמידים שנשרו מהדוג'ו של כריס מתאחדים לקרב הגדול ולטורניר הקראטה שייערך נגד כריס ותלמידיו.


יש לנו ציפייה גדולה לעונה הרביעית שאמורה להגיע בקרוב.


bottom of page