ביקורת סדרה: נטל ההוכחה, יוצרת: סינתיה היל, 2023
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: נטל ההוכחה, יוצרת: סינתיה היל, 2023

הסדרה "נטל ההוכחה" היא סדרת ריאליטי מטלטלת ומרתקת. נערה בת 15 נעלמה בפתאומיות בשנת 1987 מחדרה שבביתה. חדרה היה מאוד מסודר ועל מיטתה היה פתק שבו היא כותבת שעוזבת בכתב מוזר, שנראה שנכתב ביד החלשה.


היה לה אח בשם סטיבן שלמד בקולג' ונמסר לו שאחותו עזבה והוא האמין שזה היה מרצונה, שכן הייתה מאוד עצמאית ועקשנית ועשתה מה שרצתה.


כך זה ננמשך עד לשנת 2009, כאשר תוך כדי חקירת משטרה החלו לחשוד כי אביו האלים חשוד בהיעלמותה ואימו כנראה מעורבת בצורה כלשהי והיא מסתירה מידע חשוב. הגילוי מטלטל את סטיבן, והוא מחליט לגלות את האמת.


החקירה הרסה את משפחתו, שכן הוא ניתק קשר עם הוריו והוא שוכנע שהם קשורים לפשע. בחקירות המשטרה נודע כי בשנת 1987 ג'ניפר מווירג'יניה הייתה בחדרה ושוחחה בטלפון. אביה רון נכנס לחדר ודרש ממנה בתקיפות להפסיק את השיחה. היא התחצפה אליו ואפילו קראה לו בשמו הפרטי. סטיבן, שאביו התעלל בו, היכה אותו באכזריות ואפילו חנק אותו, התחיל להאמין כי משהו קרה שם. ההורים סיפרו כי בבוקר גילו כי ג'ניפר לא נמצאת בחדרה ומצאו את הפתק שנתן להם הוראות מסוימות, כמו ביטול תור לרופא ועוד דברים אישיים. הם התבקשו לא להודיע למשטרה עד שיעברו יומיים ואכן כך הם עשו. הם התבקששו להעביר סכום כסף לחשבונה, אך זאת לא עשו.


המשטרה התמקדה כעת בהורים רון ומרגי פנדוס. רון היה חשוד שכן שירת בעבר בוויאטנם והיה לו בנוסף גם רישום פלילי וסטיבן העיד על אכזריותו כלפיו. הם מחליטים לתת חסינות למרגי בתנאי שתגיד מה היא יודעת. הם חשבו שהיא כתבה את המכתב, אך היא התעקשה שלא עשתה זאת. נפלט לה, שאם אכן רון רצח את ג'ניפר היא לא ידעה ולא עזרה לו להעלים את הגופה.


בינתיים, לאחר שהתיק המקורי של ג'ניפר נעלם, הוא נמצא לפתע בין הרשומות. זה פתח אופציות נוספות. לפי יומנה של ג'ניפר נודע כי היה לה חבר בשם טוני והיא אף נכנסה להיריון ממנו ועשתה הפלה. הוא עזב אותה לטובת אחרות, אך היא מאוד קינאה. היו לאם מרגי מכתבים של טוני ולאחר שגרפולוגית בדקה אותם היא הגיעה למסקנה שכנראה הוא רשם את המכתב מחדרה של ג'ניפר וכנראה היא קראה לו שיעזור לה לברוח מהבית. בשל האופי האישי כנראה היא הכתיבה לו את המכתב.


היה לטוני חבר מבוגר יותר ובעייתי וסטיבן מחליט לנסוע עליו. שם הוא מודה כי טוני התקשר אליו בזמנו ושאל איך לדעתו נפטרים מגופה. הוא התפלא על השאלה, אך אמר שהכי טוב בחבית ולשים חומצה שבה משתמשים בבניין. לטענתו טוני התקשר אליו ואמר שהכול בוצע. היו בכך מספר בעיות, שכן החבר שינה את גירסתו, טוני לא הודה והיה קשה לאחרי עשרות שנים לאמת זאת. גם חבית ובה גופה וחומצה שוקלים המון ואדם אחד לא יכול לעשות זאת.


סטיבן עדיין חש שהוריו לא אמרו את כול האמת שידעו, אך אחרי כל כך הרבה שנים יש בעייה של הוכחה חותכת. בסופו של דבר התעלומה נותרה בעינה, אך סטיבן מחליט לסלוח לאימו ולחדש עימה את הקשר.


בפנינו מיני סדרה מרתקת שיש בה עליות ומורדות והיא מסתיימת בשאלות ואין תשובות חד משמעיות.





bottom of page