ביקורת סדרה: משמרת שניה, יוצרת: ז'אקי הונס מרטין, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: משמרת שניה, יוצרת: ז'אקי הונס מרטין, 2023

הסדרה "משמרת שנייה" היא סדרת בית חולים נוספת בת 6 פרקים. תרגום השם לעברית לא כל כך מוצלח, שכן באנגלית היא נקראת MATERNAL - אימהי, ואכן היא עוסקת ב-3 אימהות עובדות בבית חולים, שתיים מהן בשלבים אחרונים של ההתמחות. בסדרה עונה אחת בלבד והיא בוטלה לאחר רייטינג לא מספיק.


הרופאות בסדרה הן: ד"ר מרים אפרידי (פרמינדר נגרה) - רופאת ילדים כמעט מומחית, שחזרה לאחר שאימצה ילד ומיד לאחר מכן הרתה וילדה את בנה הביולוגי ונעדרה כשנתיים מבית החולים, הלן קבנדיש (ליסה מקגריליס) - רשמת בטיפול נמרץ שחזרה אחרי שלושה ילדים, וד"ר קתרין מקדרמיד (לארה פולבר) - רופאה מנתחת ואם חד הורית לתינוקת בת מספר חודשים.


הן חזרו לאחר מגפת הקורונה, כאשר מערכת הבריאות כמעט קרסה והיה חוסר מתמיד ברופאים. לכן, למרות שנעדרו תקופות שונות מבית החולים, הן מוכנסות לעבודה במהירות, ללא אפשרות להסתגל למצב שהשתנה אצלן לאחר חופשת הלידה.


ד"ר מרים אפרידי נחשבת כמעט למומחית ולכן מקבלת מתמחה צעיר ד"ר סימון סגמן (דין רידג') שיעזור לה. המקרה הראשון הוא של ילד שאלרגי להמון סוגי אנטיביוטיקה. יש לו בעיות נשימה והיא מבקשת מד"ר סגמן שיברר עבורה מספר דברים, כולל איזו תרופה אנטיביוטית חלופית אפשר לתת לילד. הוא לא עושה מה שביקשה ממנו. מצב הילד מידרדר והוא לא מקבל את התרופות הראויות ולכן גם נפטר. ד"ר סגמן מכחיש שד"ר אפרידי ביקשה ממנו לברר לגבי האנטיביוטיקה והיא אמורה לעמוד בפני וועדת משמעת. במקרים אחרים היא מצליחה לשפר את מצב הילדים בהם היא מטפלת וגם הגישה שלה כלפיהם מאוד מוצלחת. המוות של הילד משפיע עליה לרעה, היו לה התקפי חרדה. בינתיים גם הודיעו להם כי לבנם המאומץ עומדת להיוולד אחות מאותה האם ואם הם רוצים לאמץ גם אותה. הם חושבים על האופציה הזאת, ובינתיים ד"ר מרים אפרידי חווה הרבה קשיים ובסופו של דבר לוקחת חופשה מבית החולים למרות שזוכתה בדיון על מות הילד. היא מחליטה שלא תאמץ את התינוקת למרות שרצתה, כי זה קשה מדי עבורה.


הלן קבנדיש היא רשמת ברפואת חירום, נשואה לד"ר גיא קבנדיש (אוליבר כריס), מנהל מחלקה. היא שבה לעבודה לאחר שלושה ילדים. בעלה הוא מנהל מחלקה. אין מי שיעזור לה והיא מתקשה עם הילדים. היא נוכחת לדעת כי בעלה החל לשתות ולהשתכר, אפילו לפני משמרת וניתוחים בבית החולים. בהתחלה שותקת, אבל בסוף היא מחליטה לגלות למנהליו והוא מושעה עד שיסתדר. הוא מגלה כי היא הלשינה עליו ומנסה להתאבד. הלן מגלה זאת בזמן ומזעיקה אותו לבית החולים.


ד"ר קתרין מקדרמיד היא רופאה מנתחת מאוד מוצלחת ומבצעת ניתוחים מסובכים. יש לה תינוקת בת מספר חודשים מחוץ לנישואים מלארס נורדסטרום (אלכסנדר קארים). היא פוגשת אותו ומספרת לו על בתו, שלא ידע והכיר קודם ומראה לו תמונה. הוא ואשתו השבדית מחליטים גם להשתתף בגידולה. הם חותמים על הסכם ומתחלקים בטיפול. קתרין ביקשה להתקדם למנהלת מחלקה, אך בסופו של דבר לא מקבלת את התפקיד. היא מתמודדת עם גידול הבת בעצמה כאשר לארס לא נמצא ואין לה עזרה. לארס מציע לה לקחת את הילדה לשבדיה ובסופו של דבר היא מסרבת.


שלוש הנשים הן גם חברות טובות ותומכות מאוד האחת בשנייה. קתרין אף יושבת בחבר המומחים שדנו בבעייה של מריים ועוזרת לה.


הסדרה "משמרת שנייה" מעניינת לצפייה, אך אין בה שום חידושים משאר סדרות בית החולים שמציפות אותנו. היא מתמקדת יותר בחיים הפרטיים של הרופאות ובקשייהן האישיים בנוסף לעבודתן המקצועית בבית החולים. אך, בסדרות אחרות יש אספקטים אחרים, כמו לדוגמא: "הרופא הטוב" שם הרופא אוטיסט וסובל מתסמונת סוואנט, או "האוס" על הרופא הגאון והמטורף שפתר תעלומות רפואיות מיוחדות במינן, "האנטומיה של גריי" שמוקרנת כבר המון שנים ועוד רבות ושונות.


סדרה נחמדה, אפשר לצפות בה בבינג', אך לדעת כי הסדרה מסתיימת אחרי שישה פרקים בלבד.








bottom of page