ביקורת סדרה: משימה מיוחדת, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: משימה מיוחדת, 2021

בניגוד לפתיחה המבולבלת והלא ברורה, הסדרה "משימה מיוחדת" כן מצליחה לספק את הסחורה. הפתיחה מציגה שברי אירועים, שקשה למצוא את הקשר ביניהם, אך ככל שעובר הזמן הסדרה עושה עבודה תסריטאית ראויה לסגור את כל הקצוות הפתוחים.

מבלי לעשות ספוילרים, ניתן לומר שהסדרה עוקבת אחרי מיליארדר, שיש לו חברה עצומה שעוסקת בעשרות צעצועים טכנולוגיים. בשל היכרות עם רופאה שהיא אהבת חייו, הוא מחליט לשגר לוויין שאמור לחזות התפרצות של מגפות ומחלות. אולם, לא כולם מרוצים עם הפילנתרופיות שלו, ומחליטים לחבל בשיגור. כתגובה לתקלה, הוא פונה לחייל ושכיר חרב בהווה, שיחד עם חבריו יוצא לחפש מי עומד מאחורי החבלה.

ברנדון פייזר, שמגלם את הדמות הראשית, פיטר סוואן, מילארדר ששייך למשפחת סוואן, מצליח לגלם דמות חביבה, אך עם עומק רב. הקריירה שלו לאחרונה הלכה לאיבוד, וזה ניסיון להחיות אותה.

הבעיה בסדרה, היא ריבוי הדמויות והנושאים שהסדרה מנסה לגעת בהם. החל ממגיפות עולמיות ועד ליחסים אסורים במשפחה. הכל נעשה בשטחיות בלי ליצור באמת עומק שיעניין את הצופה.

הסדרה גם רוקדת ומפלרטטת עם מספר סגנונות, החל מפארודיה, קומדיה ועד אקשן מסוגנן. היה עדיף שהתסריטאים היו הולכים על קו ברור, אבל השילוב כן יוצר רגעים מהנים ודי מצחיקים.

"משימה מיוחדת" לא לוקחת את עצמה ברצינות יתרה. חלק מהדמויות לא מודעות לעצמן והן בעיקר אתנחתא קומית. הקלילות הזאת נמשכת לכל אורך הסדרה. אפילו הדיקטטור האפריקאי, שר המלחמה, הוא דמות מצחיקה ואפילו עילגת. הקלילות הזו מייחדת אותה מסדרות אקשן רבות, יוצרת לעצמה ייחודיות בשוק די רווי. זה ממש לא פאודה, אלא הרבה יותר פארודיה.

כדי להתחבר לסדרה, צריך לצפות בה בחוסר שיפוטיות, עם רצון לראות סדרה שאין בה עומק, אבל כיפית במיוחד. ככל שעובר הזמן מצליחים להתחבר לעלילה ולדמויות, שלצד רגעים קומיים כן מצליחים ליצור דיאלוגים בעלי עומק מסוים. למרות שחלק מהפעולות הן חסרות היגיון ומטופשות למדי, עדיין יש בהן משהו חביב וקליל שגורם לנו לסלוח פעם אחר פעם.

מי שמחפש סדרת מופת, או אקשן יעיל בלי הפסקה עם דם ואיברים מתעופפים זה לא המקום. זו סדרה חביבה, עם הרבה קריצות, הומור ואקשן חביב.



bottom of page