ביקורת סדרה: מלך השוקולד, בהדרכת אמורי גישון, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מלך השוקולד, בהדרכת אמורי גישון, 2022

הסדרה "מלך השוקולד" היא אחת מהמון סדרות הבישול שמציפות אותנו. הפעם - ההתמקדות היא בשוקולד ומה ניתן להכין ממנו וגם באפייה. התוכנית כוללת שמונה קונדיטורים מומחים, שהגיעו ללמוד משף אמורי גישון, שוקולייטר מצויין ומוכר שיטות שאינם מכירים, מה שיעזור בעבודתם. מי שיהיה המצטיין יזכה ב-50.000 יורו וגם לאחרים יתנו הזדמנות להופיע בתערוכות מפורסמות על מנת להוכיח את עצמם ולהראות את כשרונם.


השמונה שנבחרו הם: אמאנדה מילר, סדריק סימפסון, דניאל קורפוז, חואן גוטיארז, מליסה רוט, סטפני נורסיו, טיאגו סילבה וטירישייה קלארק.


העונה כוללת 8 פרקים מרתקים, בהם לומדים על שיטות שונות בשימוש בשוקולד ועוד מתוקים, בנוסף להיכרות עם המשתתפים:

  1. . יוצאים מהתבנית ומכופפים את השוקולד - התוכנית הראשונה מתחילה כאשר מראים להם צורה של עיפרון, מסתבר שאפשר גם לכתוב בו. אך, זאת אשלייה של עוגה מצופה בשוקולד. עליהם להכין אשליות, לפי הרעיונות שלהם, כמו: אדניות ועוד דברים, שמשקפים צורה מסוימת, אך זה מאכל מתוק מצופה בשוקולד.

  2. קינוחים מבלבלים - בתוכנית הזאת שוב קינוחים שנראים כמו מאכלים מלוחים, כמו: טאקו, שכאשר טועמים אותו הוא מתוק והקטשופ עשוי מתותים ועוד יצירות מרתקות. הם גם לומדים כיצד מבריקים שוקולד, מה שיעזור להם בהמשך הלימוד.

  3. נזילה מושלמת - שף אמורי מכין נר על מתקן יפהפה שלו, מראה שאפשר להדליק אותו, וכשחותכים יש בפנים מרכיב נוזלי. הוא מלמד אותם כיצד להכין את הנוזל, וכמובן הם מכינים יצירות משלהם עם ריכים נוזליים בתוכם.

  4. שוקולדים תלויים - הפעם השם מגיעים ורואים מנורה מרהיבה עם נרות תלויה מהתקרה. הם מקבלים הסברים על חוזק השוקולד ומה הרעיון של התלייה מהתקרה. הם מתחלקים לקבוצות על מנת ליצור גם הם יצירות משוקולד תלויות מהתקרה ויוצאות יצירות יפהפיות.

  5. הפתעות בטעם מר-מתוק - על השולחן נמצאות עוגות יפהפיות עם פרחים מרהיבים על עוגות וגם קופסת תכשיטים עם עוגה בצורת תכשיטים בפנים. הם מתחלקים לשתי קבוצות - הקבוצה הראשונה מכינה עוגות עם פרחים עליהן והשניה - קופסאות עם צירים, ששף אמורי הראה להם איך להכין.

  6. שוקולדים באוויר - הפעם הצוות מגלה טיל מונחה ענק והם לומדים כיצד אפשר להגין יצירות לילדים, כולל עבודה בכלים לא רגילים.

  7. תנו לי קצת סוכר - הפעם - כיפות וכיצד לעבוד עם סוכר. שף אמורי מלמד אותם כיצד בצורה מיוחדת ולא שגרתית, רק עם ניילון נצמד, כלי פלסטיק ואוויר אפשר ליצור כיפת סוכר שקופה ודקיקה. הוא גם מלמד אותם כיצד לנפח סוכר בשיטות המקובלות. כאן כבר חשים את המיומנויות של התלמידים ושליטתם במה שלמדו והם מכינים יצירות נהדרות.

  8. יצירות פרהיסטורית - שף אמורי בוחר את המתמודדים המובילים - חואן ואמאנדה בחרו את שאר המתמודדים ושניהם בנו יצירות מרהיבות, כאשר בהפתעה בכל פעם הורידו להם מתמודד אחד, עד שבסוף הם נותרו לבדם לסיים את היצירה. למרות ששתי היצירות היו מוצלחות, מי שנבחר בסוף כמנצח היה חואן, שהוביל לכל אורך הדרך.

המעניין בתוכנית הוא, שאף אחד משמונת המתמודדים לא הודח. מדי פעם הפחות טובים לא השתתפו באתגר הבא, אך שף גישון וצוותו היו מוכנים תמיד להסביר, לעזור ובעיקר - ללמד אותם. טירישייה, שהייתה הפחות טובה השתפרה מאוד והוציאה יצירות בהחלט ראויות.

תוכנית חביבה וגם אפשר ללמוד ממנה למי שמתעניין בתחום.



ראה גם:

bottom of page