top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מיליארדרים, עונות אחת עד חמש,במאי: אנדרו רוס סורקין, 2016 - 2021

בשנים האחרונות הזירה העסקית הגיעה לוול סטריט ומניות הן הדבר הבא. גם מערכת החוק האמריקאית משתדלת לעשות סדר בשוק הפרוע, מה שמוביל לעשרות תביעות נגד המתעשרים החדשים.

הסדרה "מיליארדים" מגלגלת את הקרב בין התובע המחוזי למיליארדר אקס אקסלרוד (דמיאן לואיס), שעושה את הונו ממניפולציות וניצול ציני של הזדמנויות.

צ'אק רודס (פול ג'יאמטי), התובע של ניו יורק, מעוניין להיבחר למשרה רמה. ובכלל יש לו מצפון בעייתי ורצון לרמוס כל מי שיש לו כוח בעיר. לאחר התגרות מכוונת של אקס, הוא מחליט לצאת לציד נגד הכוכב החדש של עולם הפיננסים. הוא מאמין שזכייה בתיק גדול תארגן לו מושב נוח למשרת המושל ומשם לכס הנשיא. אביו הוא שאפתן בלתי נלאה, ויש לו תוכניות גדולות עבור בנו האהוב.

בצד השני של הזירה, אקס הוא מיליארדר שעשה את הונו בשתי ידיו. הוא צמח מלמטה ובאמצעות קסם אישי והרבה עבודה קשה הגיע אל פסגת עולם הכספים. הסיפור מסתבך, משום שאשתו של רודס, וונדי (מגי סיף) היא הפסיכולוגית של החברה של אקס, הקרויה על שמו. היא מעודדת את הסוחרים לפעול בדרכים נכלולית ולא ישרות.

הסדרה אינה מכילה דמויות מעוררות הזדהות או חיבה יתרה, רודס הוא ילד שמנת עם תסביך גדולה, שלא בוחל באמצעים למחוץ את יריביו. מולו אקס הוא איש האנשים הקטנים, תורם רבות לצדקה אבל מנצל כל הזדמנות לנוע בתחום האפור של החוק ולעיתים עובר למעשים פליליים מבלי להניד עפעף.

ההתנגשות ביניהם מתוחכמת, מלאכת מחשבת של דיאלוגים והתרחשויות בלתי פוסקות. העלילה לא מפסיקה לייצר טוויסטים, זעם קדוש ורצון לנקמה והרבה מאוד גופות נשארות בצד הדרך. היא מבקרת את עולם הכסף האמריקאי, מערכת המשפט שלא רואה את האזרח הקטן ואת הקלות הבלתי נסבלת שניתן להתעשר.

"מיליארדרים" היא סיפור שכולו מלאכת מחשבת ומשחק משובח. וונדי מצליחה ליצור אין סוף מניפולציות, לתמרן את שני הגברים מבלי שהם הצליחו להבין את המהלכים שהיא הובילה.

העונות הראשונות של הסדרה הן מצוינות, הבאות מאבדות כוח אולם משתפרות ככל שאנו מגיעים לסוף. "מיליארדרים" מושלמת לצפיית בינג' בלי רגשות אשם, לסוף שבוע ארוך.



bottom of page