ביקורת סדרה: מי את ארין קרטר? יוצר: ג'ק לות'יאן, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מי את ארין קרטר? יוצר: ג'ק לות'יאן, 2023

הסדרה "מי את ארין קרטר?" עלתה לאחרונה בנטפליקס ולפי השם יש תחושה שזאת סדרה דוקומנטארית. האמת היא, שהיא מהווה מותחן מרתק, בן שבעה פרקים, עם המון טוויסטים. בכתבה יהיו ספוילרים למי שהחל לצפות ורוצה להבין את מהלך העניינים.


הסדרה מתחילה לסקרן כבר מפתיחתה. ארין קרטר (אווין אחמד) בורחת לפנות בוקר עם ביתה הקטנה הארפר (אינדיקה ווטסטון) בספינת דייגים רעועה מאנגליה בה התגוררו, לברצלונה.


ההמשך מתרחש חמש שנים מאוחר יותר בברצלונה. ארין נשואה לאח מבית חולים בשם ג'ורדי (שון טיאל), שאוהב אותה ואת הארפר מאוד, והארפר מחשיבה אותו כאביה. ארין עובדת בבית ספר בינלאומי כמורה מחליפה עם אפשרויות קידום, בו לומדת גם הארפר. הכול רגוע בחייהם עד שבמקרה, בדרכן הבייתה של ארין והארפר, האחרונה מבקשת לגשת לשירותים. הן עוצרות בחנות לשם כך וכשיוצאות רואות כי מתרחש שוד אלים עם שני שודדים. ארין מיד הופכת למכונת מלחמה ומשתלטת ופוצעת קשה את השודד. כאשר מורידה לו את המסכה הוא מזהה אותה וקורא לה קייט, כאילו פגש אותה בעבר. השודד מת מפצעיו. כאן כבר יש רמז ראשון לעברה של ארין.


מאוחר יותר נראה שארין ראתה בבית הספר בחגיגה את השודדת השנייה. היא ניגשת אליה וגם היא מזהה אותה ומבקשת מה שמגיע לה. בעימות ביניהן היא הורגת את הבחורה. מאחור היא רואה את אמיליו (פפ אמברוז), השוטר השכן שראה את המתרחש. הוא עוזר לה לסלק את הגופה וגם לקבור אותה ביער. כאשר ארין שואלת אותו מדוע עשה זאת, הוא מבקש את עזרתה המקצועית.


בפרק הרביעי ישנו תחילת הגילוי מיהי ארין קרטר האמיתית. מסתבר כי בילדותה, בהיותה בת 6 בלבד, היא ננטשה בידי אימה. היא עברה בבתי אומנה, עד שהגיעה בסופו של דבר, לבית ספר לשוטרים. מאוחר יותר, למרות הצטיינותה, היא נזרקת מהמקום משום ששברת את אפו של אחד מהחניכים שהתנכל לה. בשל הצטיינותה היא אותרה בידי ג'ים ארמסטרונג (ג'ימי בארבר) כדי שתעבוד עבורו כסמויה. תפקידה הראשון היה להסתנן לתוך כנופיה שהתכוונה לשדוד מטילי זהב. לאחר הצטיינותה בתפקיד, קייט ג'ונס מכנה את עצמה ארין קרטר.


ארין יוצרת קשר חזק עם אישה נוספת בשם לינה (דניז גוף), שעבדה אצל הבוס שלהם טומי רמזי (איאן ברפילד) והייתה לה בת צעירה בשם הארפר. עבודתן של קייט ולינה הסתבכה, והיא חשבה שלינה נהרגה, כאשר לאמיתו של דבר, רק נתפסה והושמה בכלא. ארין/קייט לוקחת אליה את הארפר כדי להגן עליה ובורחת עם קצת זהב ועם הארפר מאנגליה לברצלונה על מנת לבנות חיים חדשים ושם הופכת לארין קרטר.


ארין, כאמור נישאת לג'ורדי והם מתגוררים בשכונת יוקרה, בבית פחות יוקרתי. יש לה חברה בשם אוליביה (סוזאנה פילדינג), שהיא מזכירת בית הספר בו היא מלמדת ובשעת הצורך עושה בייביסיטר להארפר. עוד שכנה עם יחסים לא הכי טובים היא פנלופה (שרלוט וגה), שהארפר היכתה את בנה לאחר שלעג לה ושברה לו שתי שיניים. בהתחלה היא התלוננה עליה, אך בסופו של דבר הורידה את התלונה, ומאוחר יותר, כאשר ארין נזקקה לעזרתה, היא עזרה לה. פנלופה הייתה נשואה לאמיליו, אך כעת מבקשת להתגרש ממנו.


אמיליו מנצל את ארין לצרכיו שתעזור לו עם חובות ההימורים שלו וקשריו על אנשי עולם הפשע, עד שבסופו של דבר נהרג. בבית הספר יש לה תלמיד בעייתי, שבמבחן במקום לענות על השאלות, הוא מצייר אברי מין גבריים. היא מנסה ליצור קשר עם אביו דניאל (דאגלס הנשל) והוא מציע לו שתלמד את בנו והוא ישלם לה כמו שמשלמים בבית הספר. מסתבר כי העולם קטן, ודניאל הוא בעצם בוס הפשע. הוא הורג את אמיליו וגם היה אחראי לשוד הזהב בו הייתה ארין מעורבת.


יש בסרט קטעים מעניינים, בעיקר כאשר ארין נורתה בבטנה בהרים והיא שרדה בכול זאת והגיעה לביתה בדרך לא דרך פצועה ומדממת, ובעלה ג'ורדי תופר את פצעה. כעת מסתבר שלינה, אימה של הארפר יצאה מהכלא, הגיעה לברצלונה, מצאה את ארין, ירתה בה והותירה אותה למות. כעת היא הולכת לביתה של ארין על מנת לקחת אליה את הארפר.


אך, דניאל גם מפעיל את אנשיו. הוא מגלה כי הוא היה אחראי לשוד הזהב הגדול וארין, המורה של בנו, הייתה השוטרת הסמויה שהרסה לו את התוכניות. הוא עושה עסקה עם לינה - היא תביא לו את ארין והוא יעביר אליה את הארפר, ביתה. דניאל חטף בעזרת אנשיו את הארפר וג'ורדי ואין ביטחונות לכך, שכאשר לינה תמסור לו את ארין, הוא לא יפגע בהם. כעת ללינה ולארין יש אינטרס משותף - לשמור על הארפר. לכן הן מתאחדות ונלחמות מול אנשיו של דניאל. כאשר יש צורך שאחת מהן תקריב את עצמה, ארין מתנדבת, אך לינה לא מסכימה ובסופו של דבר מתה, כאשר מפוצצת את המקום על יושביו.


ארין מגיעה לדניאל, בהתחלה פוצעת אותו ובעימות ביניהם היא יורה בראשו וכעת בעלה והארפר ניצלו. בסופו של דבר אנו רואים את ארין, ג'ורדי והארפר בנופש. הם שותים מרגריטות ונהנים, כאשר ארין רואה לפתע את ג'ים ארמסטרונג, שאיתר אותה ומבקש להיות איתה בקשר.


הסדרה מסתיימת בשאלתו של ג'ורדי איך לקרוא לאשתו, והיא עונה לו שהוא יכול לקרוא לה בשם ארין קרטר, משום שכך היא חשה הכי טוב.


סדרה מלאת אקשן, טוויסטים, אנשים טובים מעטים והמון רעים, ארין קרטר אחת שמשחקת מעולה ובמיוחד ביתה - הארפר - השחקנית הצעירה אינדיקה ווטסון, שגונבת את ההצגה לכולם. נקווה שתהיה לסדרה עונה נוספת.







bottom of page