ביקורת סדרה: מחזור כישור הזמן, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מחזור כישור הזמן, 2021

זמן רב חיכיתי לעיבוד טלוויזיוני מרהיב לאחת מסדרת הספרים הגדולות של המאה ה-20 "מחזור כישור הזמן". סדרת הספרים באותו השם מציגה עולם מעניין, עם יצורים מיתולוגיים, אין סוף דמויות והרבה מאוד קרבות אפיים כבר עשרים וחמש שנה. בסדרה יצאו ארבעה עשר ספרים של רוברט ג'ורדן, שנפטר בפתאומיות ולא הספיק להשלים את הסדרה.

העלילה די מסובכת ועוקבת אחרי עולם שבו יש סדר קוסמי, שמפגיש כל דור עם משימה מוגדרת מראש. העולם מתקיים בזכות מקור כוח המכונה "האחד", שרק נשים יכולות לשלוט בו, בשל היסטוריה בעייתית של מפגשים של המין הגברי אתו. הוקם מסדר, שאמור לשמור על הדומיננטיות הנשית, מחשש שאסונות עלולים לחזור שוב.

זמן רב עבר, ועתה יש נבואה שגבר נוסף יביא לחורבן של העולם. מולו אמור לעמוד גיבור המכונה "הדרקון" ושליחות של המסדר אמורות להכין אותו ולמצוא מהיכן הוא מגיע. למרות שיש הרבה פרטים לזכור, הסדרה החדשה שיצאה פותרת את הבעיה בצורה די אלגנטית. היא פשוט דוהרת מהר קדימה, שהיא משאירה חורים בנפטרים תוך כדי תנועה. העלילה מתמקדת בחמשת המועמדים לתואר, היחסים ביניהם והדינמיקה שמתפתחת. זה יוצר עומק רגשי, טוויסטים ותצוגות משחק לא רעות בכלל.

לצד ליהוק מוצלח, העובדה שהושקעו כמויות עצומות של כסף, תורמות להפקה. הסדרה נראית נהדר, מלאה בסצנות המוניות וקטעי קרבות שלא מביישים גם את "משחקי הכס". למרות שיש כאן פישוט מסוים של אירועים מהספר, עדיין נשמרת הרוח של המקור, למרות שישנם מעריצים שעלולים להתאכזב.

הסדרה "מחזור כישור הזמן" אמורה לעמוד לצד "שר הטבעות", שאמזון השקיעה עבורה כמיליארד דולר, להפוך את ספקית הסטרימינג העשירה לספקית תוכן מובילה. היא מהנה ואפקטיבית, חכמה ולא נופלת לקלישאות של ספרי פנטזיה. למרות שהיא קצרה, רק שמונה פרקים, היא תצליח לאתגר את הענקית "שר הטבעות", שתצטרך לעבוד קשה כדי להיבדל מאחותה הקטנה והמוצלחת.



bottom of page