ביקורת סדרה: מועדון הלילה , במאי: סאנר אייר, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מועדון הלילה , במאי: סאנר אייר, 2021

סוציולוגים ינסו בעתיד להבין את התופעה התרבותית של שתי מדינות שנמצאות באיבה מתמדת, אבל יש להן השפעה תרבותית גדולה אחת על השנייה. תורכיה וישראל אינן חברות כבר שנים רבות, אבל למרות זאת הדרמות הטורקיות זוכות כאן לאהדה עצומה.

אחרי "הכלה מאיסטנבול", שהצליחה למלא את יד אליהו ולזכות באחוזי צפיה עצומים גם אצל נשות הימין, גונאי טאן עושה זאת שוב. הוא בונה סדרה, שיש לה אפילו שורשים יהודים. אישה יהודיה בשם מתילדה (גואק באהאדיר) בשנות הארבעים של המאה העשרים רוצחת גבר ונשלחת למאסר עולם. בתה - ראסל אסאו (אסוד קלבק), גדלה בעולם קשוח של פנימיות, אולם לאחר שנים רבות האם משתחררת מהכלא. לפני שהיא עולה לישראל, עליה להחליט האם היא מסוגלת להתמודד עם בתה ולהביא אותה לארץ מסוכנת ולא ידועה.

כדי להרוויח כסף שייתן לה פוש בעולם החדש, היא עובדת במועדון לילה מסתורי. הבעלים - אורחן סאהין (מאטין אקדולגר) הוא טיפוס נכלולי, אבל בעל השפעה שיכול להציל אותה ואת גורל הילדה שלה.

הסדרה "מועדון הלילה" התורכי, מצליחה להיות דרמה סוחפת, עם הרבה מאוד מטענים חברתיים שהיא עוסקת בהם בנחישות אופיינית.

אולם מעל הנושאים הכבדים, הסדרה מלאה במוזיקה משובחת, תלבושות מרהיבות וקיטש בטעם טוב. יש בה את המרכיבים להצליח לא פחות מקודמיה והיא מסתמנת כלהיט הבא, שמגיע ממדינה אחרת, חוץ מדרום קוריאה.



bottom of page