ביקורת סדרה: מה אם?, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מה אם?, 2021

אל היקום של מארוול נוצרה סדרה מונפשת, ששואלת שאלות הלקוחות מעולם הפיזיקה. מה היה קורה אם? התשובות לכך נמצאות בעולמות מקבילים, שם מתרחשות גרסאות אלטרנטיביות לסיפורים מוכרים של גיבורי על. מה היה קורה אם בחורה הייתה הופכת לקפטן אמריקה, מה היה קורה אם במקום סטיב רוג'רס הייתה מקבלת את הנסיוב פגי קרטר. כל פרק עומד בפני עצמו, גם גיבור על שונה וסוגיה אחרת.

הפרקים רציניים להחריד, עלילה סבוכה ומפותלת נדחקת לתוך פרק קצר ומאוד דחוס. הקישורים בין הקצוות השונים מוזרים במקרה הטוב, על סף הרשלניים. הרעיון לשחזר פרקים ישנים מהתקופה לפני עשר שנים הוא הימור. רבים מהמעריצים הם צעירים ולא כל כך קשורים לסאגות הישנות.

האנימציה עצמה מיושנת, ממארוול היה אפשר לצפות ליותר. החומרים מתאימים בעיקר לקהל המעריצים האדוק, לאלו שמכירים את הפיתולים והגיבורים בעל פה. לרוב האנשים, מה שקורה על המסך פחות יקרוץ, גם בשל חוסר עניין וגם בגלל שזה הופך למאוד מסובך בשלב מסוים.

חלק מהפרקים טובים יותר מאחרים, אין אחידות. גם הדיבוב, למרות שהקאדר מפואר, הוא לא מדהים בלשון המעטה. הכוונות טובות, ונראה נעשתה כאן השקעה רבה, אבל התוצאה הסופית לא משביעת רצון.

נקווה שדיסני פלוס, יגיעו אלינו בקרוב ונוכל להנות מקרוב מהעולם של מארוול .



bottom of page