ביקורת סדרה: מאחורי המגע שלך, יוצרים: קים יוק-יון,לי נאם-קיו,או בו-יאן,קים דה-הי, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מאחורי המגע שלך, יוצרים: קים יוק-יון,לי נאם-קיו,או בו-יאן,קים דה-הי, 2023

הסדרה הקוריאנית "מאחורי המגע שלך" היא סדרת מתח בת 16 פרקים, בחלקה בדיונית, ויש שם גם חוש הומור. האמת היא, שנעים לצפות בה, למרות השפה המוזרה וגם ההתנהגות של האנשים לא תמיד ברורה לנו.


כוכבת הסדרה "מאחורי המגע שלך" היא ד"ר בונג יה בון (האן ג'י מין), וטרינרית שעוברת לעיירה מוג'ין לאחר מותה הטראגי של אימה וסיום לימודי הוטרינריה שלה. דודתה (פארק סיונג יון) וסבה המתנכר (שיר יאנג ג'ה) מתגוררים במקום וסבה היה הווטרינר של העיירה וכעת הזדקן ופרש, כאשר השאיר את המקום לניהולה של נכדתו יה בון. היא משנה את שמו של בית החולים ל"בית החולים לחיות בונג". היא אוהבת חיות מחמד קטנות, כמו: חתולים, כלבים ואחרים, אבל דודתה מבקשת שתטפל גם בחיות גדולות, כמו: סוסים ופרות, כי מרוויחים שם יותר.


בשעה שיה בון מתחילה להתרגל למקום, עובר למוג'ין מסיאול הבלש מון ג'אנג יאול (לי מין קי), לאחר שהושעה מהמשטרה שם לאחר שעבד ביחידת הפשעים האלימים. הוא מגיע למוג'ין, ומצפה להתחיל בעבודתו, כאשר הבעייה הכי גדולה של המשטרה במקום היא הפרה המשתוללת כאשר מנסים לחסן אותה.


חייה של יה בון משתנים לאחר שאסטרואיד תועה ממטר של מטאורים פוגע בה והיא מאבדת את ההכרה לשלושה ימים. כשהתעוררה לכאורה היא בסדר, אבל כאשר ידה נוגעת באקראי באחורי החתול, היא רואה את זיכרונות החתול ומבינה שקיבלה כוח על טבעי. היא בודקת את היכולות שלה גם על אנשים על ידי נגיעה בישבנם ומסתבר שהיא רואה את הזיכרונות שלהם. בשלב מסויים היא מספרת זאת לבלש מון ג'אנג יאול והוא מחליט להשתמש בה וביכולותיה לעזור לו בפיתרון תעלומות קשות.


התעלומה הכי קשה ארעה במוג'ין כאשר מתחילה סדרת מעשי רצח בלתי מפוענחים. מה שמוזר הוא, שכול מי שחשדו בו - נרצח. הם גם לא מגלים קשר בין המקרים. כך גם צ'ה ג'ו מאן (לי סונג ג'ון), הפוליטיקאי המושחת שהם חשדו בו ובאותה ההזדמנות גם סבה של יה בון נפצע קשה ונפטר. כך גם קים סון וו (סוהו), שהיה בחור נאה ומצא חן בעיני יה בון ומון ג'אנג יאול קינא בו ואף חשד בו, ושהרצח שלו עזר לפענח את התעלומה.


יה בון מצליחה בעזרת כוחותיה לפענח את רצח אימה, שעד אז נחשב כהתאבדות. היא מתיידדת עם בא אוק הי (ג'ו מין קיונג), שהייתה בתה של חברה טובה של אימה. בסופו של דבר הן עוזרות האחת לשנייה.


עוד סיפורים צדדיים הם על השמאן המקומי פארק ג'ונג בא (פארק היוק קוון), שבטוח שהוא נכנס לתפקידו של הגנרל דאגלס מקארתור. יה בון מספרת לו על חזיונותיה והוא מעודד אותה להיות שמאנית בעצמה, תפקיד שהיא דוחה.


באותו היום שיה בון קיבלה את כוחותיה, היה עוד מישהו שזה קרה לו - לג'ון גוואנג-סיק (פארק נו-סיק) בעל חווה בעל כוחות על טבעיים. היא בדיוק הייתה בחוותו וטיפלה בפרה שלו. יה בון נגעה אז באחוריה של הפרה וגוואנג סיק נגע ברגליה. אלה הכוחות שקיבלו. מאוחר יותר הוא נזכר, שראה בחזונו כי היה שם עוד מישהו, שכנראה גם קיבל כוחות מיוחדים, אבל הם לא יודעים מיהו. לאחר שרשרת הרציחות הם מגיעים למסקנה כי האדם השלישי ששהה במקום הוא הרוצח, אבל לא יודעים מיהו, רק בסוף הדבר מתגלה ולא נעשה ספויילר.


עוד סיפורים מרגשים הם הרומן הישן - חדש בין דודתה של יה בון - היאון אוק וון (פארק סיאונג יאון) וג'ונג מוק (קים הי וון). הם מתרחקים ומתקרבים עד לסוף הטוב.


גם יה בון שרואה לאחר שנגעה באחורי כלב שמאוד רזה, כי הוא מרגיש אשם בכך שאדונו ירד מנכסיו ואין לו כסף, והוא לא רוצה כמעט לאכול כאשר לאדוניו חסר אוכל לעצמו.


היחסים בין יה בון למון ג'אנג יאול, שהיו בהתחלה לא פשוטים והם לא חיבבו האחד את השניה משתנים במהלך עבודתם ביחד עד שהם מתחילים להתאהב. אמנם ג'אנג יאול חוזר לסיאול אחרי פיתרון התעלומה, אך עדיין הוא בקשר עם יה בון, שהגיעה לבקרו.


סדרה מאוד חמודה. יש הרבה טוויסטים בעלילה. גם העל טבעי משתלב בסיפור וזה לא נראה שונה ומשונה. שווה לצפות משום שהיא סדרה לא קשה לצפייה ומעניינת.








bottom of page