ביקורת סדרה : הקיסרית, בימוי: קתרין גבה, פלוריאן קוסן, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה : הקיסרית, בימוי: קתרין גבה, פלוריאן קוסן, 2022

הקיסר פרנץ יוזף (השחקן פיליפ פרואסאן) היה דמות היסטורית, שידועה בעיקר בשל פרנץ פרדיננד, שההתנקשות בו הובילה למלחמת העולם הראשונה. הוא היה איש נוקשה ולא פשוט, שהגיע להחלטות ולהישגים, אך מעולם לא קיבל את ההוקרה עליהם. הוא העדיף את האחיינית המורדת אליזבת - סיסי (דוורים לינגנאו) על פני אחותה הלנה, מהלך שהפתיע רבים באותם ימים.


הסדרה עוקבת אחרי ההתלבטות בין צמד האחיות השונות מבחינת אישיותן. הלנה הנוחה והנאמנה, אך גם המשעממת ואליזבת המכונה גם סיסי, בעלת האישיות המורכבת והסוערת, שהצליחה לכבוש את לב ההמונים ולהתחבב גם על הקיסר עצמו.


הסדרה אינה מתאימה לכל אחד. היא בעיקר שחזור היסטורי מרהיב ודי מדויק של החיים במאה ה-19 בחברה הגבוהה באוסטריה-הונגריה, לפני שהכול התפרק בעקבות המלחמה הגדולה. התלבושות, הסביבה, האווירה הן נוסטלגיות ומרהיבות. יש מעט מאוד אקשן במובן ההוליוודי, אך בעיקר תככים ואינטריגות בין המשפחות על רקע ההחלטה שתקבע מי תהיה האישה הראשונה.


ישנו גם דיון סמוי על מעמד האישה, על הנפש החופשית אל מול הנוקשות והמרובעות שנגזרו על הבנות באותה תקופה. מעבר לדיון המגדרי, שינו גם מבט על הדיכוי שבמונרכיה, על המחיר שיש לשלם על חיים תחת שליט אבסולוטי.


מי שאהב את הסדרה "הכתר" הבריטית, יוכל להנות גם מהגרסה האוסטרית. המשחק מצוין, גם האפיון של הדמויות והקרבות השקטים שהתנהלו מאחורי הקלעים. הטוויסטים רבים ואין ספק שהמתרחש בחצר הקיסר הוא מרתק ומסמך היסטורי קולנועי ייחודי.

מי שנהנה מדרמה תקופתית מוקפדת, ששמה דגש לא רק על הרקע, אלא גם על הצד האנושי והיחסים בין הדמויות, יוכל ליהנות מאחת הסדרות התקופתיות הטובות שיצאו לאחרונה בנטפליקס.


ראה גם:

bottom of page