top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: היילו, יוצרים: קייל קילן, סטיבן קיין, 2022

אחרי שנים רבות, סוף סוף סדרת המשחקים הנצחית "היילו" של מיקרוסופט מקבלת סדרה ראויה. אחרי כל כך הרבה ניסיונות לא מוצלחים לעבד משחקי מחשב על המסך הקטן, שלא צלחו, סוף סוף יש הצלחה.

"היילו" היא אחת מן הסדרות המצליחות ביותר בעולם, שכבר רצה שנים רבות ויש לה בסיס גיימרים עצום.

הרעיון המקורי של הסדרה "היילו" היה ליצור סרט עתיר תקציב, שהיה אמור לצאת כבר לפני למעלה מעשור. אולם, סדרה של כישלונות הפקתיים ותקציביים, גרמו לו להיכשל והרעיון נזנח למשך תקופה ארוכה. דווקא קבוצה של תסריטאים ובמאים יחסית אנונימיים, הצליחו להרים את הפרויקט ואף להצליח.

המדע הבדיוני הולך לאחרונה מעט אחורה, בשל גיבורי העל וסיפורי הפנטזיה למיניהם. אולם, "היילו" הוא עולם עצום בגודלו, שיש בו כמות תוכן כמעט בלתי נגמרת. בזכות הבסיס המוצק וערכי ההפקה המאוד גבוהים, יש לנו כאן סדרה שנראית הכי קרוב שיש לסרט קולנוע. הדגש הוא על פעלולים ותלבושות, שמאוד מותאמות למקור ויש בשדה הזה הצלחה עצומה. גם הגיבורים זוכים לסיפורי רקע מרתקים ואף התסבוכות הפוליטיות והסכסוכים האינטרגלקטיים מובנים ולא טרחניים בכלל.

באופן אירוני, דווקא המקור הכי מפורסם מושך סדרה של שחקנים די אנונימיים. למרות שהקאסט הוא אפור, רמת האמינות והמשחק טובה ואפילו למעלה מכך. אולם, הסיפור הוא העיקר, יש לו הרבה מאוד פרטים ופיתולים. הוא עוסק במאבק בין אנושי, בני האדם התפרסו על פני פלנטות וכוכבים רבים ביקום. כל הטוב הזה, מרוכז בידי איחוד בין גלקטי שיש לו כוח צבאי גדול וחזק. המושבות בקצה הגלקסיה, החליטו למרוד ומתפתחת מלחמה כוללת בין הפלגים היריבים. הכוח העיקרי של האיחוד הגלקטי, הוא לוחמים שעברו שדרוג גנטי והם בלתי ניתנים לעצירה. הם קרויים ספרטנים והמשובח ביניהם הוא מאסטר צ'יף (פבלו שרייבר), לוחם בלתי ניתן לעצירה.

אל המסיבה מצטרפים חייזרים בשם קובנט, שטובחים בבני האדם ומאלצים אותם להתאחד נגד אויב משותף. העלילה נפתחת במתקפה של חייזרים על מושבה נידחת, קטעי פעולה מעולים והרבה מאוד ברוטאליות נשפכת. הספרטן הראשי ג'ון או מאסטר צ'יף, מחליט לאמץ את הניצולה היחידה מהטבח בחורה בת 17, שראתה את כל המושבה שלה עולה בלהבות. הוא מגונן עליה מפני סכנות רבות האורבות בדרך, בייחוד מפני פוליטיקאים והמדענית הראשית שיצרה את פרויקט ספרטן שם הוא נוצר.

אין הרבה הומור בסדרה, היא מצליחה לדלג בין דרמה מעניינת, מתח פוליטי והרבה מאוד אקשן. מי שחובב מדע בדיוני, בין אם הוא גיימר או לא, יוכל להנות מאחת מהסדרות הטובות שיצאו בשנה האחרונה.


ראה גם:

הסרט חולית

הסדרה המוסד של אייזיק אסימוב

bottom of page