ביקורת סדרה: החוק על פי לידיה פואט, נטפליקס, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: החוק על פי לידיה פואט, נטפליקס, 2023

הסדרה "החוק על פי לידיה פואט" נכתב לפי חייה המרתקים של עורכת הדין (מטילדה דה אנג'ליס). בסוף המאה ה-19 היא למדה משפטים וגם השלימה רפואה משפטית והחליטה להיות עורכת דין. לאחר התנגדות אנשי החוק לתפקיד היא החליטה להיות עוזרת משפטית של אחיה אנריקו (פיירלואיג'י פאסינו), שהיה עורך דין. היא מאוד חכמה ויש לה שיטות על מנת לגלות את האשמים במקרי הרצח בהם היא מטפלת. הסדרה בת 6 פרקים מעניינים ומרתקים.


בפרק הראשון בלרינה נרצחת ואימה פונה ללידיה פואט, כי היא סבורה שהתשלום יהיה נמוך יותר. לידיה מזכירה שיש שיטה חדשה של טביעות אצבעות, שיבדקו ויגלו מי הרוצח האמיתי. אכן הרוצח מתפתה להגיע למקום כדי למחוק את טביעות האצבעות והוא נתפס על ידי לידיה פואט ואחיה.


הפרק השני עוסק באנרכיסטית שמואשמת ברצח. לידיה פואט מזכירה שיש מכונה חדשה, כמו מכונת אמת, והמכונה מגלה את זכאותה של הבחורה. היא מצליחה לגלות בתחבולות את הרוצח האמיתי.


הפרק השלישי עוסק באדם שהשתמש באופיום ולדעתו רצח את אביו. לידי מצליחה להגיע לחקר האמת ולגלות שלא הוא עשה זאת וגם למצוא את הרוצח האמיתי.


איש מאוד אינטליגנטית עומדת למשפט ולידיה מייצגת אותה בצורה אובייקטיבית. היא מייצגת אותה וגם מגלה מי אשם ברצח.


הפרק הבא עוסק בסיאנס, כאשר איש עסקים עשיר משתתף בו ונרצח. לידיה מפקפקת בענייני הסיאנס וחושבת שמי שעוסקת בזה היא כמו פיתום. חושדים באישה שנמצאת במוסד סגור וסבורים שנתנו לה לצאת והיא רצחה. לידיה מצליחה לגלות את האמת.


החבר של לידיה אנדריאה קרקיולו (דאריו איטה) מחליט לנסוע לניו יורק ומציע ללידיה לבוא איתו. לידיה חושבת היטב האם להישאר במקום בו היא לא מוערכת או לנסוע למקום חדש. הסיום לא ברור מה היא החליטה.


הסדרה מאוד מודרנית לתקופה. לידיה מקיימת יחסים עם ידידה אנדריאה וגם עם ג'אקופו (אדוארדו סקרפטה), עיתוני מוכר וידוע. היא מזכירה את עניין טביעות האצבעות ומכונת האמת ויש לה שיטות שונות ומתוחכמות לגלות את האמת מאחורי מעשי הרצח.


הייתה קיימת עורכת דין כזאת במציאות, והיא הצליחה לסלול את הדרך לנשים, אמנם מאוחר יותר, אבל זאת ההתחלה של ניפוץ תקרת הזכוכית.




bottom of page