ביקורת סדרה: הבית שלנו, בימוי: שירי פולקסון, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: הבית שלנו, בימוי: שירי פולקסון, 2023

עודכן: 11 בנוב׳ 2023

הסדרה המקוצרת בת ארבעת הפרקים "הבית שלנו" הוא סדרת מתח בריטית מרתקת. הסדרה מתחילה כשמראה זוג עם שני ילדים בביתם הנאה והקשיים שמתחילים ביניהם. הסדרה מתרחשת ביום הנוכחי עם פלאשבקים לעבר.


פיונה לוסון (טופנס מידלטון) ובעלה בראם (מרטין קומפסטון) חיו חיים טובים בלונדון. זאת, עד שיום אחד פיונה מגיעה הביתה ומוצאת את בראם בוגד בה עם השכנה. זה מאוד מכעיס אותה, ולמרות ההתנצלויות שלו היא מחליטה שיפרדו ויתגרשו.


הם מחליטים, על מנת להקל על הילדים, הארי (קספר קנופף) וליאו (טומי פיניגן), לנהוג בשיטה בשם "קינון". הילדים נשארים בבית ואילו הם מתחלפים בכול סוף שבוע. פיונה ובראם שכרו דירה לא רחוק מהמקום בו התגוררו והסידור מצליח עד לנקודה מסוימת.


באחד הפלאשבקים מראים לנו כי בראם, שרישיון הנהיגה שלו נשלל בגלל בעיות שונות, החליט יום אחד לקחת את המכונית, השתכר ובדרך חזרה הוא ומכונית אחרת התחרו בכביש בעקיפות. באחד מהעיקולים הם הורידו מכונית אחרת מהכביש. קודם המכונית השנייה נסעה לדרכה, וכשבראם ראה זאת הוא החליט לברוח. בהתחלה אנחנו לא מבינים, אך זה היה מה שחרץ את גורלם בהמשך. מסתבר שילדה בת שמונה נהרגה בתאונה, שנחשבה לפגע וברח. בראם לא מספר על כך בהתחלה לפיונה.


הסרט מתחיל בכך, שיום אחד פיונה מגיעה הביתה ומגלה שיש מובילים שמכניסים הביתה את הרהיטים של משפחה אחרת. ביתה ריק והיא נדהמת ולא מבינה מה קרה. היא מנסה להתקשר לבראם והוא לא עונה. המשפחה מנסה לעזור. הם טוענים שקנו את הדירה והבעל אף מזהה את בראם כמי שמכר אותה.


מכאן הכול מתחיל להתגלות ויש כאן המון סודות ושקרים. בפלאשבקים אנו מגלים כי בראם הכיר בחורה בשם וונדי (בוקט קומור), שמסתבר כי הייתה במכונית השנייה שהתחרתה בבראם לפני התאונה. היא מתחילה לסחוט אותו.


פיונה מכירה בבר בחור נאה בשם טובי (רופרט פנרי - ג'ונס), ולמרות שלא רצתה להכניס מישהו חדש לחייה, היא מתאהבת בו. מסתבר שטובי היה אדם בשם מייק, והיה זה שנהג ברכב שבו הייתה גם וונדי. הוא היה אדם אכזרי, שסחט את בראם עם וונדי וביקש תשלום גבוה כדי שלא יסגיר אותו. המצב מביא לכך, שהוא מכריח את בראם למכור את ביתו היקר ולהעביר אליו את סכום הכסף.


בהתחל פיונה לא מבינה מה קורה, אך היא מצליחה לחבר את הפזל ולהבין כי חברה טובי הוא בעצם מייק. בראם מצליח בעורמה להעביר את כספי הבית לחשבונו ועם דרכון מזויף לברוח מאנגליה לשוויץ. פיונה מחליטה לעשות מעשה. היא שולחת הודעת טקסט לטובי/מייק מהטלפון של בראם כדי שיגיע לדירתה. כשהוא מגיע וכביכול מחכה לבראם, פיונה מכבדת אותו בבקבוק יין בו ערבבה כדורי שינה ותרופות נגד דיכאון. טובי שותה ואז חש ברע ומנסה לעשות משהו לפיונה, אך זה מאוחר מדי והוא מת. וונדי נעלמת לאחר שמבינה מה קרה.


פיונה קוראת לשכנתה מרלה (וורוץ אופיה) שתעזור לה. היא עוזרת לה לחפות על מה שקרה ומביימת את מותו של טובי וגורמת למשטרה להאמין כי טובי ומייק הם אנשים שונים.


בינתיים בראם מנסה לכפר על העוולות שגרם. הוא נסע לשוויץ, הקליט ווידוי בו הוא מודה בהריגת הילדה הצעירה ובמכירת הבית ללא ידיעת פיונה למרות שאולץ. הוא גם מעביר את הכסף ממכירת הבית אליה. מההקלטה המשטרה מבינה כי טובי ומייק היו אותו אדם ופיונה שיקרה. היא נעצרת על הרצח.



bottom of page