ביקורת סדרה: מרילנד, במאית: סוזאן טולי, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מרילנד, במאית: סוזאן טולי, 2023

עודכן: 1 בנוב׳ 2023

הסדרה "מרילנד" נראית בהתחלה כמו מותחן, כאשר מתגלה גופה על רצועת חוף בודדת באי מאן, ולאחר מכן אישה לוקחת משלוח של חבילה גדולה של סמים מוברחים מסירה שמגיעה עד לחוף.


מאוחר יותר אנו מגלים כי מדובר בדרמה משפחתית מסובכת ומפותלת. בקה (סורן ג'יימס) ורוזלין (איב בסט) הן שתי אחיות הרחוקות האחת מהשנייה. בקה התחתנה צעירה ויש לה בעל וילדים והיא גם טיפלה בהורים. רוזלין מתגוררת בלונדון ומסורה לקריירה שלה. הן נמצאות בקשר רופף ביניהן עד שמודיעים להן כי אימן, מרי, נמצאה מתה על חוף הים באי מאן והן מתבקשות להגיע ולזהות את הגופה. אביהן ריצ'רד (ג'ורג' קוסטיגן) אינו רוצה להצטרף אליהן.


האחיות מגלות כי גופת האישה היא אכן של אימן. הן חשבו כי היא נמצאת בווילס עם חברתה הטובה מורין, ואינן מבינות כיצד היא הגיעה לאי הקטן.הנשים מתחילות לחקור מה אירע בחיי האם והחקירה מעלה כי מרי ניהלה חיים כפולים. הן מגלות כי מרי אומצה ולאחר שגילתה כי אימה הביולוגית נמצאת באי מאן, היא מגיעה לשם. לאם יש שם בית, וכאשר נפטרה השאירה את הבית לביתה מרי ומרי רשמה כי לאחר מותה הבית יימסר לבנותיה, ללא אפשרות למכרו. הבית מלא בתמונות שלהן וגם תמונה עם קבוצת אנשים בלתי מוכרת.


חקירותיהן מעלות כי לאימן היה שם מאהב בשם פיטר (יו קווארשי) וחברה בשם קתי (סטוקארד צ'נינג), שהיא זאת שבעצם אספה בהתחלה את משלוח הסמים. הן נוכחו לדעת כי מרי לא הייתה שם בחופשה בלבד, היא בנתה לעצמה חיים שלמים.


האחיות עוברות תהליך של הכרות מחודשת ביניהן. הן מתקוטטות, צוחקות, בוכות ומתפרקות, ולמרות הכל עדיין אוהבות האחת את השנייה. הן חוו הרבה הפתעות ושינויים. הן נוכחו לדעת כי מרי סבלה ממחלת האלצהיימר. ריצ'רד בעלה ואביהו ידע זאת, אך לא גילה לבקה ורוזלין.


בינתיים חקירת המשטרה ממשיכה ומסתבר כי מרי מתה ממנת יתר של מורפיום, מה שנראה כמו התאבדות. כנראה מרי לקחה את המורפיום מקתי לאחר שהבינה כי מחלת האלצהיימר תקפה אותה. קתי עזרה לאנשים שסבלו להביא קץ לחייהם ולסבלם לאחר שכבר לא הייתה להם ברירה. היא בעיקר עבדה עם קנביס והמורפיום, לטענתה הוא רק לשימושה הפרטי.


לאור הגילויים הללו המשטרה החלה לחקור את קאתי על החזקתה במורפיום ומעורבותה במותה של מרי. רוזלין החליטה לגשת למשטרה כדי לשכנע אותם בחפותה של מרי.


לבסוף - בקה וג'ים התפייסו והחליטו לתכנן תוכניות לחיים טובים יותר. הביופסיה של רוזלין יצאה תקינה וא היא הודתה בפני רוזלין על חששותיה. ריצ'רד הגיע כדי לקחת את גופתה של מרי, אך חזר כלעומת שבא לאחר שמרי הקליטה הודעת וידיאו שהיא רוצה להיקבר באי.


כולם שבו לביתם חוץ מרוזאלין שמצאה עבודה על האי ויצרה מערכת יחסים עם נהג המונית יעקב (בן אדיס).


הסדרה המקוצרת "מרילנד" עוסקת ביחסים משפחתיים, שלפעמים יש גילויים מפתיעים בתוכם.. גם יחסי האחיות משתנים תוך כדי הדינמיקה של הסיפור. הכי חשוב שקיימת של אהבה ולבסוף הקשרים ההדוקים שהיו ביניהן מביאה אותה החוצה למרות שבהתחלה רבו, אך בסוף התפייסו.


סדרה מרתקת ומפתיעה, שונה מהסדרות האחרות. משחק מצוין של כולם, נופים מהממים וסיפור מעניין.






bottom of page