ביקורת סדרה: האומן (THE MANNYׂ), יוצרת קרולינה ריברה, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: האומן (THE MANNYׂ), יוצרת קרולינה ריברה, 2023

הסדרה המקסיקנית "האומן" נחמדה ומהווה הפוגה מחיי היומיום שלנו, כאשר אנו עוברים למקסיקו הרחוקה עם הבעיות שלהם.


הסדרה מתארת את חימנה (סנדרה אצ'וורה), אישה נאה וחרוצה, עומדת בפני גירושים ויש לה שלושה ילדים, שאף אומנת לא מצליחה לעמוד בפניהם. האומנות מתחלפות ללא הרף וחימנה כמעט מתייאשת. לפתע מגיע גבריאל (איוון אמוזורוטיה), גבר נאה שנראה כמו חוואי ומציע את עצמו לתפקיד. חימנה לא מבינה מאיפה הגיע, שכן הוא הגיע דרך קרובת משפחה שהפנתה אותו למקום.


חימנה לא מרוצה בהתחלה, אבל אין לה ברירה אם היא רוצה לצאת לעבודה ושוכרת את שירותיו של גבריאל כנסיון. להפתעתה הילדים מיד יוצרים איתו קשר והוא מאוד משפיע עליהם לטובה.


לחימנה יש בעל בשם יואכים (חוזה מאריה טורה), שהיא מבקשת להתגרש ממנו, אך הקשר ביניהם עדיין קיים והרסני עבורה. ביתם סופיה (קסנדרה איטורלדה) אוהבת אותו ומאוד מנסה לשמור עליו ועל הזוגיות של הוריה והיא אף נוסעת איתו ורוצה לגור איתו. הבן השני סנטיאגו (אלכסנדר טוויזון), נער דעתן, שמתאהב בנערה מבוגרת ממנו ורוצה לצאת איתה, אך נפרד ממנה לאחר שמגלה את אופייה האמיתי. הבן הצעיר והחמוד ליאו (אנתוני ג'ולטי) קצת ביישן בחברה ולא מספיק פופולארי בחברה, נקשר מאוד לגבריאל והאומן ממש משנה את חייו.


הכניסה של גבריאל משנה את כל דיירי הבית. הוא משוחח איתם ונותן להם תובנות חכמות, לאחר שחימנה נפרדה סופית מיואכים, היא מתאהבת בגבריאל והוא בה. הוא נותן לה ביטחון עצמי ורעיונות טובים כדי לעמוד בתוקף על קבלת תפקיד המנהלת בחברה של בעלה.


ליאו מקבל מגבריאל ביטחון עצמי, לומד ממנו לעשות קסמים והם משתמשים בכך על מנת להשיג מידע על רוגליו (מוזס אריזמנדי) המושחת, בן דודה של חימנה, שמבקש לגזול מחימנה את מקומה כמנהלת החברה ואף להשיג כסף רב בעורמה בכך שמרמה את החוואים שמשלמים לו, כולל אביו של גבריאל. חימנה עדיין לא יודעת באמת מיהו גבריאל, אך מגלה זאת בתערוכת הבקר, אליו הולכים גבריאל וליאו ומאוחר יותר גם היא מגיעה לשם. תערוכת הבקר הרימה את קרנו של ליאו, שמשום שעזר לגבריאל לעזור לעז שתקשתה להמליט. הוא מצולם ומופיע בכלי התקשורת והילדים מהכיתה מעריכים זאת ומזמינים אותו לימי הולדת, מה שלא קרה קודם. באחד מימי ההולדת ליאו מצליח לנפץ את הפיניאטה ויוצאים ממנה המון ממתקים וכולם מאוד מרוצים.


בתערוכת הבקר חימנה פוגשת באקראי את בעל החווה שביקשה לעזור לו ומסתבר כי הוא אביו של גבריאל. פתאום היא קולטת כי גבריאל הגיע אליה במיוחד כדי להשיג מידע. היא מתעמתת איתו ושואלת מדוע לא סיפר לה, והוא עונה כי התאהב בה.


רוגליו ממשיך בתעלוליו ומביא אנשים לחווה של אבי גבריאל כדי לסגור אותה. במקרה נמצאת שם גם חימנה, שהגיעה יום קודם עם חברתה הטובה ברנדה (דיאנה בווויו), ולא יכלה לחזור בגלל תאונה גדולה בדרך. היא מגיעה למפנים ומשוחחת איתם, אך לא מצליחה. כאשר מגיעה לביתה היא מספרת לאביה ארנסטו (יוגניו מונטסורו) מנהל החברה על תעלוליו של רוגליו עם הוכחות לפשעיו. הוא ממנה אותה למנהלת החברה והיא מצליחה למנוע את מכירת החווה.


מדברים על עונה שנייה של הסדרה, אך זה עדיין לא סוכם.






bottom of page