ביקורת סדרה דוקומנטרית: איי אוסטרליה עם מרטין קלונס, 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה דוקומנטרית: איי אוסטרליה עם מרטין קלונס, 2020

עודכן: 19 בנוב׳ 2021

השחקן האנגלי מרטין קלונס, הלוא הוא "דוק מרטין" מהסדרה המבדרת והמצחיקה, יוצא לאי גדול יותר מאנגליה להרפתקאות מרתקות - לאוסטרליה, אך לא ליבשת עצמה, אלא לאיים המקיפים אותה. מאחר שמדובר ביותר מ-8000 איים סביב אוסטרליה, הוא בנה סדרה בת שלושה פרקים, שמביאה את האיים המרתקים ביותר.


אכן, סדרה מבדרת ומעניינת, מלמדת המון, אך בדרך נעימה ושובת לב. בסדרה 3 פרקים המתחלקים כך:

  1. אי הלורד האו, גן העדן האבוד, נורפולק.

  2. שרשרת איי טיווי.

  3. אי מונדו, טזמניה והאי מריה ומתנסה בחוואות בתנאי אי

בסך הכל נבחרו 16 איים, ומרטין חוקר בהם את התרבות, היסטוריה, ואף מתנסה בעצמו במה שאנשי האיים עושים, כמו: צלילה, חוואות, חיפושים אחרי השד בטזמניה, חיפוש אחרי אוכל ועוד.


בפרק הראשון הוא מתוודע לאנשי האיים במזרח, באוקיינוס השקט, באיי לורד האו. הזמן עצר שם מלכת והוא מחפש עם אנשי האי האבוריג'ינים מאכלים שונים ומשונים, מתנסה בריקודיהם. הוא גם מגיע לאי בו שוכן אדם אחד בלבד והוא עובר איתו יום בדיג, בבישול אוכל ועוד. הוא גם מגיע לאי ובו חיים חמישה אנשים בלבד, שעיקר עיסוקם בפנינים ולומד כיצד גורמים לצדפה להכין פנינים, רואה פנינים מרהיבות.


בפרק השני - צפון ומערב - הוא מגיע לאיי טיווי, שוחה וצולל עם כרישים, נפגש עם נחשים אימתניים, דג עם אנשי האיים בצורה בה הם דגים. הוא גם מגלה בתי כלא ששימשו בעבר ואת התנאים הקשים בהם התגוררו האסירים ומשוחח עם בני המשפחה שנותרו והתסכול שלהם.


בפרק השלישי - דרום - נפגש מרטין עם חוואים, שומע על בעיותיהם במיוחד כאשר יש בצורת והמיים הופכים מלוחים ובלתי ניתנים לשתיה. רוכב על סוסים, עוזר לאסוף פרות ועוד. אחר כך נוסע לראות פינגווינים קטנים וכיצד מגדלים אותם והצילו מדילול אכזרי. הוא גם מתנסה במירוץ מכוניות במיני קופר.


הקטע המענין בעיני, הייתה נסיעתו לטזמניה, לראות את השד הטזמני. מסתבר שבטזמניה קיבלו השדים מעין סוג של סרטן שהורג אותם. לכן, לקחו חיות בריאות לאי מריה ושם הם עוקבים אחריהם וכעת הם בריאים כולם. הוא רואה כיצד הם מציבים מצלמות מיוחדות ואוכל כדי שיצולמו ויראו שהכל בסדר אצלם. מאוחר יותר הוא חוזר לטזמניה לשמורת טבע, וחובר לחוקרת שהציבה מלכודות מיוחדות למעקב. כאשר הם נתפסים, שמים עליהם שקים, שוקלים אותם, מוודאים שהם בריאים, ואם יש צורך - שמים שבבים למעקב.


סדרה שיש בה הכל: טבע מהמם, הרפתקאות וריגושים, מידע על עברה של אוסטרליה, האבוריג'ינים, החיות ובעיקר השד הטסמני. מומלץ מאוד לצפיה.


ראה עוד של השחקן מרטין קלונס:






bottom of page