ביקורת סדרה: דוק מרטין, עונות 8 ו-9, במאי: דומיניק מינגלה, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: דוק מרטין, עונות 8 ו-9, במאי: דומיניק מינגלה, 2019

הסדרה הקומית המעולה "דוק מרטין" ממשיכה למשוך צופים והיא כבר על המסכים משנת 2004 ונכנסה לעונה 9, עם מחשבה להמשיך לעונות נוספות.


למי שלא צפה בעונות הקודמות, זאת סדרת מופת מאוד מצחיקה. ד"ר מרטין אלינגהם היה רופא בבית חולים גדול, מנהל המחלקה הכירורגית ומעולה בתחומו. אך, יום אחד בעת ניתוח, הוא חש סלידה עזה עד כדי בחילה ממראה דם. מאחר שמנתח ודם הולכים יחד, הוא נאלץ לעזוב את בית החולים ואת תפקידו ועובר לעיירה קטנה על החוף בשם פורטווין (עיירה שלא קיימת במציאות..) והפך לרופא משפחה.


דוק מרטין, הלוא הוא השחקן הקומי האדיר - מרטין קלונס. הוא משחק רופא אנטיפת, לעולם אינו מחייך ולא מתערבב עם האנשים מסביבו. יש לו ידע עצום בכול תחומי הרפואה והוא מאוד שמח לעזור לאנשים, אך לא נחמד אליהם.


סביבו יש קבוצת שחקנים נפלאים, החל מאשתו בסדרה, מי שהייתה מורה, אחר כך מנהלת בית ספר וכעת לומדת להיות פסיכולוגית ילדים - לואיזה גלסון (קרולין כץ). בנוסף, הרוקחת המטורללת שהתאהבה בדוק מרטין ושומרת עליו מכול משמר - גב' טישל (סלינה קדל), מה שיוצר מצבים קומיים מצחיקים מאוד.


אי אפשר שלא להזכיר את האב ובנו האינסטלטורים, שעוסקים גם בדברים אחרים - האב - ברט לארג' (איאן מקניס) ובנו - אל לארג' (ג'ו אבסולום), שכול הזמן מסתבכים בעסקיהם. אל יוצא עם מורוונה ניוקרוס (ג'סיקה רנסום), מזכירתו של דוק מרטין. בעונה 9 הם מתחתנים.


קשה להתעלם מהשוטר המקומי - פנהיל (ג'ון מרקז), עם המון רצון טוב ומעט יכולת. בעונה 8 הוא עומד להינשא והכלה בורחת לו ממש מתחת לחופה. הקטעים עם השוטר פנהיל מצחיקים ומבדרים. הוא כול הזמן חוקר, ורק במקרה, כאשר התשובה מתחת לאפו, הוא מפענח את התעלומה. כמו פרשת גניבת הכבשים, כאשר הוא בא לעצור את הבחור שגנב אותן, שנפצע כשרוצה לשחוט את הכבשים הנגועות במחלה שגם עוברת לאנשים. הוא מגלה אותן בדיר מאולתר ומחזיר לבחורה שהיו שייכים לה.


משחק מופתי נותנת דודתו של מרטין, גם היא רופאה פסיכיאטרית, ד"ר אלינגהם רות (איילין אטקינס). היא השתלבה בפורטוון ואף יוצרת קשרים עם ברט ואל לארג' ויחד הם סופגים את ההפסדים של השניים ואת ההצלחה של אל בפאב המקומי. האנשים מדברים ומתייעצים אתה. היא בקשרים עם מרטין והמשפחה ומשמשת כבייביסטר לבנם.


העונות ה-8 וה-9 מתמקדות בעיקר בשני נושאים:


הנושא הראשון הוא המשפט נגד דוק מרטין. הוא טיפל בבחורה, שנפלה וקיבלה מכה בראש ונזל לה המון דם. הוא נתן לה את כול העזרה הדרושה, אבל בסוף התעלף עליה. היא טענה, שהפחד שלו מדם (המטופוביה) לא מאפשר לו להיות רופא ומבקשת שישללו לו את הרישיון. הדיון הראשון התקיים בעונה 8, כאשר באמצע הדיון דוק מרטין הציל את ידו של בחור שהיה זקוק לעזרתו וניתח אותו במיומנות רבה עד שהבחור נלקח לבית החולים, אך בסוף מרטין הקיא לתוך דלי שהיה שם. בדיון השתתף מי שהיה המנטור של מרטין והוא ציין את יכולותיו המצוינות, אך במקביל צריך לעקוב אחריו ולבדוק לגבי תפקודו עם הבעיה שלו.


בעונה 9 מרטין עובר מספר קורסים ומנסה לראות כיצד יוכל להתגבר על בעייתו.


הנושא השני הוא לואיזה, שלומדת לקראת תואר בפסיכולוגיית ילדים. היא חשה שלא מצליחה להיכנס להיריון והם עוברים טיפולים רפואיים. בסוף העונה התשיעית הטיפולים מצליחים.


העונה העשירית עדיין לא עלתה לשידור, אך מדברים על כך שיהיו עוד עונות לסדרה הנהדרת הזאת.




bottom of page