ביקורת סדרה: גוליית, מפיק: רוברט לויד לואיס, 2016 - 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: גוליית, מפיק: רוברט לויד לואיס, 2016 - 2021

הסדרה "גוליית" מתארת את חייו של ביל מקברייד (בילי בוב תורנטון), עורך דין משופשף, שהתמכר לטיפה המרה שהורידה את חייו שאולה. על מנת להחזיר אותם למסלולם, עליו לשקם את חייו על ידי סיוע לאנשים נזקקים, שבעולם אחר לא היו יכולים לממן את היכולות הייחודיות שלו. הוא מגן עליהם מפני תעשיות מושחתות בארצות הברית, כמו תעשיית הנשק והמים.

"גוליית" היא סדרה פשע טובה ויעילה, שלא מצליחה לצבור מספיק קהל בשל היותה מוקרנת באמזון פריים, שלא מקבלת מספיק חשיפה בשל תפריט לא ידידותי שקשה להסתגל אליו.

בילי בוב תורנטון, שמגלם את הכוכב הראשי, מצליח להוסיף אמינות לדמות. הוא מעשן בלי הפסקה, מקלל ובעיקר משחק את עצמו וזה מספיק טוב.

הסדרה "גוליית" מתהדרת בשורה של כוכבים מהשורה הראשונה המתארחים בפרקים שלה, כגון מולי פרקר, ג'ון הארט, דניס קוויד, בו בריג'ס, היילי ג'ו אוסמנט, אמי ברנמן, מריה בלו ועוד. הם נותנים ערך מוסף ומצליחים להוסיף נופך של עניין לסדרה, שגם ככה היא מוצלחת.

למרות הסופרלטיבים, הסדרה "גוליית" היא טובה, אך לא מצוינת. היא מצליחה להיכנס למועדון היוקרתי של סדרות המופת, בעיקר משום שהיא מעניינת, אבל לא מקורית מספיק.

בימים של הצפה בכל הקשור לסדרות פשע, "גוליית" מצליחה לשמור על איכות ולמרות זאת לא להתבלט בשטח. היא טובה, אבל ממש לא צפיית חובה. ארבע העונות שלה הן בינג' חביב ונטול מחויבות, שכמו הרבה מוצרים של אמזון: נוח לשימוש אבל אפשר לוותר.



bottom of page