top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: ג'יני וג'ורג'יה, במאית: שרה למפרט , 2021

הסדרה החדשה "ג'יני וג'ורג'יה" מתארת יחסי אם חד הורית לילדיה, במיוחד לבתה המתבגרת. זהו גם סיפור התבגרות של ג'יני. סדרה נחמדה שיש בה הכול: הומור, סקס, יחסי אנוש, פלשבקים, דמויות כהות עור, מעורבות, טאיווני, ועוד. יש סטרייטים ויש לסביות. בקיצור: הסדרה כוללת הכול מהכול. חוץ מזה שאין לנו בה רגע דל וכול הזמן יש התרחשויות, חלקן טובות ואחרות - קצת פחות.


הסדרה כוללת עונה אחת עם 10 פרקים בני שעה כול אחד. הם השאירו אותנו במתח ומדברים על עונה שנייה שתמשיך את הראשונה.


הפרק הראשון מתחיל עם תמונה פסטוראלית של אימא יפהפייה חד הורית לשניים: בת 15 כהת עור ובן צעיר

כבן 9. האם, ג'ורג'יה מילר (בריאן האווי), בתה וירג'יניה או ג'יני (אנטוניה ג'נטרי) והבן אוסטין (דיזל לה טורקה) מגיעים לעיירה האלגנטית וולסברי שבניו אינגלנד בצפון ארצות הברית על מנת להתחיל פרק חדש בחייהם.


מכאן מתחיל סיפור השתלבותם במקום שכולל גם פלשבקים לעבר של ג'ורג'יה. המשפחה, ובעיקר ג'יני וג'ורג'יה מתחילים להכיר אנשים. ג'יני מתיידדת עם חבורת בנות בבית הספר ומסתבר כי זאת הפעם הראשונה שהיא יוצרת חברות כזאת. היא גם מכירה ומתאהבת בשני בנים מנוגדים באופיים - מרקוס (פליקס מולארד) הממורמר והאנטר צ'ן (מייסון טמפל) החכם, האוהב והמתחשב. המשפחה עברה המון מקומות והם לא הספיקו להתרגל למקום כלשהו ומיד עברו לאחר. כאן מתחילה להם תחושת בית.


אך, בהמשך מתגלה שיש רבדים נוספים לסיפורה של ג'ורג'יה דרך הפלאשבקים. האישה היפהפייה והדינאמית, שמספר גברים מתאהבים בה, ידעה גם חיים אחרים ושונים לחלוטין מהנוכחיים, למרות שהיא משתמשת בשיטות שונות מעברה על מנת לשרוד בהווה (ג'ורג'יה הצעירה - ניקי רומל). אביה החורג אנס אותה עד שברחה מהבית בגיל 14. בערך שנה לאחר מכן היא נכנסת להיריון מציון ויולדת את ג'יני. היא מגנה עליה מהסביבה. ציון עוזב אותה ונוסע והיא נישאת לשני גברים מתעללים עד שנפטרת מהם. כעת היא נוסעת לוולסברי כשיודעת שתקבל ירושה גדולה, אך הכול מתעכב בשל חקירות נגדה. היא ממשיכה בהישרדותה, גם את זה אומר לגנוב פה ושם. העיקר להמשיך להתקיים.


ג'ורג'יה מתמקמת במשרדו של ראש העיר פול רנדולף (סקוט פורטר) ועוזרת לו בעבודתו. מתחיל ביניהם רומן עד שהם מתארסים ומבקשים להינשא. גם ביקורו של ציון (נתן מיטשל), אביה של ג'יני, שמעורר אצל ג'ורג'יה רגשות חזקים עד כדי כך שהיא שוכבת אתו, לא מרתיעים את פול מרצונו להינשא לג'ורג'יה.


ג'יני לא מכירה את אימה כפי שהייתה בעבר. ג'ורג'יה סבורה שיש להשאיר את העבר מאחור. אך, העבר רודף אותה בעיקר לאחר שגרושתו של בעלה השני מגישה ערר על הצוואה שלו וטוענת שלא מגיע לג'ורג'יה לקבל את הכספים. היא אף חושדת שהרגה אותו, לא ברור בדיוק איך. היא שוכרת חוקר פרטי, גבריאל קורדובה (אלכס מלרי) שמתחקה אחריה. הוא מתיידד עם ניק (דן ביירן), ההומו שעובד עם ג'ורג'יה במשרד ראש העיר ובכך פותח דלת לגישה אליה.


גבריאל ביקש עזרה ממאדי (קלי מקורמק), אחותה של ג'ורג'יה, במציאת חשדות נוספים נגד ג'ורג'יה, והיא מגיעה בפתאומיות עם בנה לביתה. ג'יני מגלה כי לג'ורג'יה יש אחות ואחיין. בנוסף, היא מגלה שיש לה סבתא וסבא חורג. לג'ורג'יה קראו בעבר מרי והיא שינתה את שמה. לאחר שג'ורג'יה מגלה זאת, מאדי חוזרת עם בנה.


גבריאל, שעוקב אחרי ג'ורג'יה מגלה שהיא מגדלת צמח רעיל שגורם להתקף לב וחושד שג'ורג'יה נתנה משקה לבעלה עם הצמח, מה שגרם לו להתקף לב תוך כדי נסיעה. בפתיחת הקבר מתגלה שמישהו הקדים אותו והקבר ריק.


הוא מחליט לעמת את ג'יני עם הדברים שגילה על ג'ורג'יה. הוא מספר לה דברים שלא ידעה על אימה, כולל החשד שהרעילה את בעלה הקודם בצמח הרעיל. הדברים מזעזעים אותה והיא חושבת מה לעשות בנושא.


בינתיים כול עולמה של ג'יני מתהפך. חברותיה לא מדברות אתה, האנטר מנתק אתה את היחסים אחרי שהסתכסכו ונודע לו ששכבה עם מקס. גם עם מקס רבה והיא מבקשת לברוח מהבית.


גם אוסטין הסתכסך בבית הספר, הוא לא הגיע לכיתתו מספר ימים וכאשר זה התגלה הוא התרגז. ג'יני ואוסטין שורפים את הצמח הרעיל, לוקחים אופנוע ונוסעים מהבית, כאשר לנו הצופים, היעד לא ברור.


סדרה מרתקת. המון סיפורים והפתעות. מגוון עצום של מידע לגבי כול המשתתפים. כדי לראות.


bottom of page