ביקורת סדרה: בלש אמיתי: ארץ הלילה", עונה ארבע, יוצרת: איסה לופז, 2024
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: בלש אמיתי: ארץ הלילה", עונה ארבע, יוצרת: איסה לופז, 2024

כבר עשור שהסדרה "בלש אמיתי" איתנו, מייצרת כמה רגעים מהמשובחים במסך הקטן. ג'ודי פוסטר לאחר מספר תפקידים אגדתיים, חוזרת כבלשית ליז דנברס, להציל את הסדרה מאבדון אחרי עונה שנייה בינונית ולא מעניינת. את העונה הרביעית "בלש אמיתי: ארץ הלילה", לאחר האשמות כבדות על הדרת נשים, מובילות צמד של בלשיות - ליז דנברס ואוונג'לין נבארו (קאלי ריס).


כרגיל, אנו מגיעים לאזור נטוש ובו עיירה קטנה, בערבות אלסקה הקרות במקום קליפורניה השמשית והחמה. הבלשיות מנסות לפתור תעלומה בשיא החורף, שעוסקת ברצח אכזרי ותחנת מחקר, שבה כל המדענים נעלמו. הפעם יש גם הרבה מאוד רמזים לנוכחות על טבעית, כמו איילים מתים ותופעות בלתי מוסברות. 


לצד פתרון התעלומה, שמלאה במיסתורין ועקבות בלתי פתורות, יש שיחות ודינמיקה בין הבלשיות. לכל אחת יש שדים מהעבר ופרשיות שמעיקות עליה בהווה. הן משוחחות על מוסר, אלוהים ופילוסופיה בגרוש. שתי בלשיות, שכל אחת משקפת תפיסת עולם שונה, האחת רוחנית ואילו השנייה מסתכלת אך ורק על העובדות. 


יש כאן חזרה אל העקרונות שהפכו את "בלש אמיתי" לסדרת פולחן, שיחות מעניינות וטוויסטים מרתקים. למרות שיש כאן יומרנות ושיחות משעממות, עדיין הבסיס כאן, תעלומת רצח מעניינת ודמויות מסתוריות וחכמות. 



bottom of page