ביקורת סדרה: אלסקה דיילי, יוצר : טום מקארתי, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: אלסקה דיילי, יוצר : טום מקארתי, 2022

יש הרבה סדרות על עיתונאים חוקרים. כזאת היא הסדרה "אלסקה דיילי" שהכוכבת שלה - העיתונאית איילין פיצג'ראלד מגולמת על ידי זוכת האוסקר הילארי סוואנק.


הסיפור הוא על עיתונאית מוכרת ומפורסמת בניו יורק בשם איילין פיצג'ראלד, שכוכבה הזוהר מתחיל לדעוך כאשר הכתבה עליה עבדה לא מתפרסמת והיא מוצאת את עצמה משועממת עד כדי כתיבת ספר. היא לא רגילה לחיים רגועים ואוהבת את האקשן. לכן, כאשר המעסיק שלה לשעבר סטנלי קורניק (ג'ף פרי) מגיע ומציע לה עבודה בעיתון מקומי באלסקה, היא לא פוסלת זאת. הוא מספר שאמנם העיתון שלו לא מוצלח כל כך, אך יש לו כעת מידע על רצח של נשים ילידיות, כאשר השלטונות מתעלמים מכך ולא חוקרים מה קרה.


הסיפור מרתק אותה, ובהחלטה של רגע היא עולה על מטוס לאנקוראג', שם היא מגלה שמערכת העיתון נמצאת בחנות לא גדולה בתוך קניון קטן. יש שם קבוצת עיתונאים מלאי רצון טוב, אך אין להם הרבה ניסיון והם לא חשים בנוח לחשוף שחיתויות, שמסתבר שנמצאות בכל מקום...


איילין רגילה לתנאי עבודה אחרים והיא הופכת למנטורית של חלק מהעיתונאים. ביחד איתה במחקרה עובדת רוז פרנדלי (גרייס דאב), בחורה ילידית, שמכירה היטב את המקום והנוהלים. איילין, שלא מכירה את המקום, סבורה כי החשיבה במקום היא כמו בניו יורק, ונתקלת לעיתים בחומות שמפריעות לה.


איילין נראית כטיפוס קר ומתנשא. היא סבורה שהיא יודעת יותר מעמיתיה וחכמה יותר מהם. היא סבורה שאם יראו אותה - ישתפו איתה פעולה, אם זה מפקד המשטרה או האם השכולה סילבי נאמאק (איירין בדארד) של גלוריה נאמאק (מאמי אווה ססיליה פט), הילידית שנרצחה. רוז פרנדלי מאוימת מאיילין, אך מחליטה לעשות את עבודתה, והיא שיוצרת קשר טוב עם סילבי והן אפילו מתארחות אצלה והיא מתאמצת עבורן כדי שיסיעו אותן למקום בו נמצאה גופתה של גלוריה. גם איילין מצליחה דרך האינטרנט להגיע לדוחו"ת חשובים, שמראים שיש הרבה שחיתות ושמפקד המשטרה במקום לא עשה דבר בדבר התלונה שהוגשה על היעדרה ומותה של גלוריה וגנז אותה כלא מעניינת.


איילין היא דמות מאוד חזקה ומשפיעה. כך היא מעודדת את קלייר (מרדית הולצמן) לכתוב כתבה על מסעדה מוכרת ופופולארית, שהיא ומשפחתה וגם המון אנשים מאנקוראג', נהגו לאכול בה. נודע לה כי המסעדה נמכרה לרשת מזון מהיר, ולאחר זמן קצר גם נשרפת עד היסוד. בתחקיר של קלייר בעלת המסעדה מודה כי היא שרפה אותה משום שכאב לה מאוד למכור לרשת סחטה אותה רגשית.


גם יונה פארק (אמי פארק), עיתונאית מתחילה, חוקרת בעידודה של איילין איש עסקים עשיר ומפוקפק, שכנראה השתמש בכספי הציבור לצרכיו. היא משוחחת איתו והוא אומר שאם תפרסם את הסיפור - זה יפגע בו ובמשפחתו. הסיפור פורסם בעמוד הראשון וזאת הייתה כתבתה הרצינית הראשונה של פארק, אך היא נעצבת כאשר מטוסו של המפורסם מתרסק והוא נהרג.


הסדרה "אלסקה דילי" מאוד מעניינת ומרתקת. גם באלסקה הרחוקה יש שחיתות כמו בכל מקום אחר ויש גזענות ושנאה, בעיקר נגד נשים ילידיות. המצב ישתנה כעת עם הגעת איילין והפיכתו של העיתון ליותר לוחמני וחוקר דברים, שקודם לא נחקרו.


המשחק של הילארי סוואנק וגם של יתר השחקנים בסדרה מעולה ומרשים. הנופים של אלסקה יפים מאוד והצילום נותן לנו זווית יפה מאוד של המקום. הסדרה משודרת בדיסני פלוס, כאשר בכל שבוע נוסף עוד פרק. עדיין לא הוחלט על עונה נוספת.



ראה גם:

הסדרה מבפנים



bottom of page