ביקורת סדרה: ביל ראסל - אגדה, נטפליקס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: ביל ראסל - אגדה, נטפליקס, 2023

כיום שמדברים על הגדול ביותר, מקומו של ביל ראסל נפקד, למרות שהוא זכה ב-11 אליפות. זהו הישג שכמעט בוודאות לעולם לא יישבר, במיוחד עם המבנה התחרות של ליגת האן ביי איי.


ביל ראסל חי בארצות הברית, שגזענות הייתה חלק אינטגרלי מהווי החיים בה. הוא נאלץ להתמודד עם אפליה וזלזול מצד רבים מעמיתיו ואוהדים של הקבוצות היריבות. הוא גדל למשפחה שסבלה מהתופעה ולכן היא השפיעה עליו רבות. הקריירה שלו ידעה בעיקר עליות והוא עיצב את הליגה מחדש והכניס אליה אלמנטים מודרניים.


הסדרה "ביל ראסל אגדה" עוקבת אחרי מספר כיוונים, שעל כולם הוא השפיע והצליח לחולל מהפכה. הוא היה האפריקני אמריקני הראשון שהצליח להכניס אתלטיות למשחק. הוא הפך להיות לאייקון בתקופה של גזענות והוא נאבק קשות נגד גילויי גזענות ולכן נחשב לפעיל זכויות אדם.


המרואיינים בסדרה "ביל ראלס אגדה" הם מהעבר וההווה, שחקני אן ביי אי, אנשים שהכירו אותו וכאלו שהם מומחים לנושא. כמו כן מצורפים קטעי ארכיון רבים, שכוללים כמה מהמהלכים הגדולים ביותר שלו, שנחשבים גם לחלק מהרגעים המכוננים של הליגה הטובה בעולם. ראסל היה איש מרתק, שגם זכה לקריירת אימון מופלאה שכללה זכייה פעמיים באליפות.


הוא נפטר לאחרונה, בחודש אוגוסט 2022 בגיל 88, לאחר אחת מהקריירות המפוארות בתולדות הספורט המודרני. הוא גם זכה במדליית זהב אולימפית, מה שרק מפאר את הישגיו הבלתי נגמרים.


הסדרה "ביל ראסל אגדה" בעיקר מכבדת את האיש הבלתי רגיל על הישגיו והמאבקים שהוא נאלץ לעבור על מנת לקבל לגיטימציה ממדינה שלא תמיד ראתה בו כספורטאי, אלא כאדם אפריקני אמריקני.



ראה גם:


bottom of page