ביקורת סדרה: איי הפסיפיק: מרטין קלונס, ערוץ הטיולים, 2022 - 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: איי הפסיפיק: מרטין קלונס, ערוץ הטיולים, 2022 - 2023

השחקן הקומי האגדי מרטין קלונס (ד"ר מרטין) אוהב הרפתקאות בארצות רחוקות ומיוחדות. הפעם הגיע לאוקיינוס השקט (הפסיפי) ומוצא שם אנשים מיוחדים ומקומות מרתקים ושונים.


בפרק הראשון אנו רואים כי בעקבות הספר "מסע קון טיקי" קלונס מחליט לנסוע לאיי האוקיינוס השקט. יש הרבה מאוד איים, חלקם יותר מוכר. האי הראשון הוא טרובריאנד בפולינזיה הצרפתית. שם הוא בודק את החקלאות, הכרמים שהובאו מצרפת ושם חוקרים מה הכי מתאים למקום. הוא גם טועם מהיין.


הוא מגיע להר געש שעדיין פעיל ורואה איך הלבה פורצת מתוכו. יש אנשים שחיים בקרבת הר הגעש, למרות שיודעים שהוא עלול להתפרץ ולסכן את חייהם.


בפולינזיה הצרפתית קלונס נוכח לדעת כי הם חיים עם הרבה מנהגים ומאכלים צרפתיים, כדוגמא - באגטים שנמכרים במאפיה. הוא שט בסירת קנו פולינזית . הוא גם מתעניין בחיות במקום, שוחה עם כרישים ונוסע לאי מרקיז, שם פוגש בחור שיודע לאלף סוסי פרא בשיטות מיוחדות, כמו הכנסתם לים.


משם עובר קלונס לדרום מערב האוקיינוס, שם נפגש בשבט נידח, בו מעריצים את הנסיך פיליפ מאנגליה ומביא להם במתנה תמונה יותר מעודכנת שלו. משם נוסע לטונגה, בה הוא פוגש אדם שהוא לא גבר ולא אישה שנקרא על ידם לייטי, שמתקבל לגמרי בטבעיות, כולל ביקור של הנסיכה אצלו.


קלונס מגיע לאי, שאנשיו גורשו מאי אחר בו התגוררו, עליו השתלטה חברת כרייה בריטית. באי החדש פחות טוב והיה גם הוריקן. אך, הדור הצעיר מתחיל להתרגל והם מחפשים כיצד להתפרנס מהמקום.


התחנת הבאה שלו היא איי הגלפגוס, שם יש מיני חיות מיוחדות במינן, כמו צבי ההוקסביל שבסכנת הכחדה ועוד. יש שם גם איגואנות, פינגווינים וגם כרישים צעירים. כמובן שהוא מצטרף למשלחת שדואגת לשימור המינים הנדירים והמיוחדים. קלונס מבקר בחווה אורגנית ובאתר הסרטה של תעלומת רצח.


מרטין קלונס, מלבד היותו שחקן מעולה, הוא גם חובב טבע גדול. כל נסיעותיו ברחבי העולם מרתקות, כולל באיי האוקיינוס השקט. הוא מביא מאישיותו לסדרה, שחוץ מהיופי הפראי של הטבע והאנשים איתם נפגש, אנו נהנים גם מהגשתו.





10 צפיות0 תגובות
bottom of page