ביקורת סדרה: S.W.A.T, , יוצר: שון ריאן, 2017 - 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: S.W.A.T, , יוצר: שון ריאן, 2017 - 2022

הסדרה המשטרתית המעולה S.W.A.T כבר בעונתה השישית ורוב הסיכויים שתחודש לעונה נוספת. מסופר על הימ"מ בלוס אנג'לס, שפועלים ללא ליאות במקום וגם לפעמים במקומות שונים בעולם.


הרוח החיה ביחידה והמנהיג הוא הסמל דניאל "הונדו" הרלסון (שמר מור), שהיה בעברו יליד המקום וחייל מארינס מצטיין. הוא משתדל לחיות בין שני העולמות - הנאמנות למקום בו גדל ואחיו במשטרה המיוחדת. הוא יורד בדרגה בשלב מסויים, אך מצליח להוכיח את עצמו, ובעזרת הצוות הוא מקבל מחדש את תפקידו. יש לו הרבה רומנים עם נשים, כמו: אל טראסק, ג'סיקה קורטז (סטפני זיגמן), ניה וולס ועוד. אך בסופו של דבר הוא מתאהב בנישל קרמייקל (רושל איטס) והיא אף נכנסת להיריון עם בתם המשותפת. היא אחראית על המרכז הקהילתי המקומי.


השוטר המיוחד השני הוא דייויד "דיקון" קיי (ג'יי הרינגטון), שהיה קצין ואיש משפחה מסור מאוד, אך מקום עבודתו היה חשוב לו אפילו יותר מהמשפחה. הוא נשוי באושר לאנני (בר בלייר) ויש לו ארבעה ילדים: מתיו, לילה, סמואל וויקטוריה. הוא מאוד אחראי ואף משמש כמנטור לחבריו ביחידה. דיקון זכה בפרס כוכב המשטרה בלוס אנג'לס.


האישה בצוות הייתה כריסטינה "כריס" אלונסו (לינה אסקו), שהייתה קצינה מיומנת ומומחית לכלבים. מאוחר יותר היא עוזבת לעבוד בבית של נערות בסיכון. כריס ביסקסואלית ואף נכנסת למערכת יחסים פוליאמורית, אך בסופו של דבר מתאהבת בסטריט וכשעוזבת להחליף את זאת שעבדה עם המהגרים הלא חוקיים, הם הופכים לזוג.


עוד אדם חשוב בצוות הוא דומיניק לוקה (קני ג'ונסון), נהג מיומן, שאחראי על כלי הרכב המיוחד שלהם והרבה פעמים הציל אותם ממצבי סיכון גבוהים. הרכב נקרא "בטי השחורה" ויש לה ביצועים מיוחדים. הוא נפצע ונשאר כתומך טקטי עד שמבריא וחוזר לצוות.


ויקטור טאן (דיוויד לים) עבד בעבר בהוליווד כמוסווה ויש לו המון קשרים ומודיעים סודיים, מה שעוזר מאוד במחלקה. טאן בקיא מאוד בכל רזי הסחר בסמים בלוס אנג'לס. יש לו חברה בשם בוני, איתה הוא מתחתן בסופו של דבר.


ג'ים סטריט (אלכס ראסל), השוטר השלישי, היה המצטרף הכי חדש ליחידה. הוא למעשה פוטר, אבל חזר לאחר שהתחרט והוכיח את עצמו. יש לו אם בעייתית - קארן (שרילין פן), שרצחה את בעלה המתעלל, אביו של סטריט. היא גם משתמשת בסמים ומניפולטיבית כלפי סטריט, עד למותה. סטריט מתאהב בכריס אלונסו, אך יש בעיה בכך שהם עובדים ביחד. זה עד שהיא עוזבת ואז הם הופכים להיות זוג.


מפקד על כולם המפקד רוברט היקס (פטריק סנט אספריט). הוא קצין בכיר בלשכת המבצעים המיוחדים בלוס אנג'לס. היקס אלמן וחבר של משפחת קיי. יש לו שני ילדים בוגרים: בת, מולי ובן - ג''.פי. סנט אספריט.


בעונה 6 נכנסה שוטרת חדשה לנעליה של כריס אלונזו, הלוא היא זואי פאוול (אנה אנגר ריץ'). היו לה הופעות מספר בעונה החמישית, אך היא הופכת לחברה רשמית ביחידה. היא לא מאוד ממושמעת, אבל מאוד מקצועית.



סדרה מותחת ומעולה. כל השחקנים משחקים נפלא.


ראה גם:

הסדרה פורעי חוק


bottom of page